Другий варіант. Досвід
Практичні поради з ведення інтерв’ю від тележурналіста Про «класифікацію» експертів і те, як вести з ними бесіду розповів Олександр Кулібаба. Молодий, але досвідчений телеведучий «Першого ділового» та швейцарського телеканалу «Dukascopy TV» поділився досвідом зі студентами Інституту журналістики.
«Зараз процес пошуку експертів набагато легший, адже міністерства стали більш контактними. Раніше треба було надсилати офіційні запити, тижнями чекати відповіді, подавати купу уточнень, аж поки питання переставало бути актуальним.» - каже Олександр.
Спікер розповів майбутнім колегам про те, що експертів умовно можна поділити на три групи: експерти-професіонали, які об’єктивно коментують ситуацію чи подію; проплачені експерти, які дають лише «правильні» і потрібні комусь коментарі; експерти з питань економіки, які мають політичні інтереси.
«Саме тому ніколи не запитуйте економічних експертів про проблеми соціально-політичного характеру.» - порадив Олександр.
За тим, як експерти поводяться під час запису інтерв’ю, їх також можна класифікувати: експерти, які реагують на журналіста, і самі розуміють, коли варто зупинитися; експерти, яких треба перебивати, щоб поставити ще одне питання; експерти, яких перебивати не треба, бо вони і так не дуже балакучі.
Останніх навпаки доводиться наштовхувати на розвиток розмови, ставити уточнюючі питання, заглиблюватися в тему бесіди.
Перший варіант.Досвід
Експерти бувають різніПрактичні поради з ведення інтерв’ю від тележурналіста Про «класифікацію» експертів і те, як вести з ними бесіду розповів Олександр Кулібаба. Молодий, але досвідчений телеведучий «Першого ділового» та швейцарського телеканалу «Dukascopy TV» поділився досвідом зі студентами Інституту журналістики.
«Зараз процес пошуку експертів набагато легший, адже міністерства стали більш контактними. Раніше треба було надсилати офіційні запити, тижнями чекати відповіді, подавати купу уточнень, аж поки питання переставало бути актуальним.» - каже Олександр.
Спікер розповів майбутнім колегам про те, що експертів умовно можна поділити на три групи:
1. експерти-професіонали, які об’єктивно коментують ситуацію чи подію;
2. проплачені експерти, які дають лише «правильні» і потрібні комусь коментарі;
3. експерти з питань економіки, які мають політичні інтереси.
«Саме тому ніколи не запитуйте економічних експертів про проблеми соціально-політичного характеру.» - порадив Олександр.
За тим, як експерти поводяться під час запису інтерв’ю, їх також можна класифікувати:
1. експерти, які реагують на журналіста, і самі розуміють, коли варто зупинитися;
2. експерти, яких треба перебивати, щоб поставити ще одне питання;
3. експерти, яких перебивати не треба, бо вони і так не дуже балакучі.
Останніх навпаки доводиться наштовхувати на розвиток розмови, ставити уточнюючі питання, заглиблюватися в тему бесіди.
Ще матеріали про цю зустріч:СТУДЕНТИ ІНСТИТУТУ ЖУРНАЛІСТИКИ ПОСПІЛКУВАЛИСЯ З ОЛЕКСАНДРОМ КУЛІБАБОЮ«ДІЛОВИХ МЕДІА МАЛО, І В ЦЬОМУ ЇХНЯ ФІШКА», - ОЛЕКСАНДР КУЛІБАБА.
ЕКСПЕРТИ ПІД ПРИЦІЛОМОЛЕКСАНДР КУЛІБАБА: «ДОСВІД + ҐРУНТОВНА ПІДГОТОВКА - ФОРМУЛА ВДАЛОГО ІНТЕРВ’Ю»«МИ МАЄМО КЕРУВАТИ ІНТЕРВ’Ю, А НЕ ІНТЕРВ’Ю НАМИ» - ОЛЕКСАНДР КУЛІБАБА