реєстрація авторизація
Авторизація на сайті
Відміна
мапа сайту
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
/ / ЧОРНОБИЛЬСКА КАТАСТРОФА ОЧИМА ВОДІЯ АВТОБУСУ
ЧОРНОБИЛЬСКА КАТАСТРОФА ОЧИМА ВОДІЯ АВТОБУСУ

ЧОРНОБИЛЬСКА КАТАСТРОФА ОЧИМА ВОДІЯ АВТОБУСУ

Дарія Богомазюк, 2 курс.
Рубрика: інтерв’ю в пересічних громадян


Життя на колесах, куди воно може завезти

Сьогодні, 30 вересня 2016 року, я навідалася до стоянки водіїв біля термінала В Бориспільського аеропорту та взяла інтерв’ю у Володимира Мазура (60 років) - водія автобусу “Sky Bus” за маршрутом аеропорт Бориспіль - залізничний вокзал. Володимир охоче погодився поспілкуватися перед черговим рейсом.

- Добрий день, Володимире, чи не проти ви дати відповідь на кілька моїх запитань?
- Залюбки відповім.

- Дякую. Якщо ви не проти, то я розпочну. Як довго ви займаєтеся перевезенням пасажирів?
- Я займаюсь перевезенням з 1982 року, це вже 34 роки.

- Це достатньо довго! А чи завжди ви хотіли бути водієм? Яка ваша дитяча мрія?
- Про свою роботу я мріяв з дитинства, можна сказати. В технікумі трохи вивчився – кинув, і в інститут, хоча батько й допомагав, також не захотів. Ну, не всім же бути грамотними...мені це подобається, я за кермом як риба у воді. Ось скільки років пропрацював і в мене жодного ДТП не було...(спльовує 3 рази, стукає по панелі керма - аби не наврочити).

- Чи могли б ви розповісти якісь смішні історії пов’язані з пасажирами або подорожами в загалом?
- Так, можу. Одного разу, заходять до автобуса два чоловіки та жінка і дають мені 100 рублів радянських, на той час це були шалені гроші, тому я звичайно здивувався дуже. Дав їм решту 98, 50, тоді ж квитки по 50 копійок були. Вони проходять, сіли у салон. Приїжджаємо ми в аеропорт, вони виходять і питають: “ми вам давали 100 рублів, подивіться, вони у вас ще є?”
Я беру сумку, відкриваю, а там чистий білий папірець лежить. Виявилося, що один з них був відомим ілюзіоністом і він посперечався з друзями чи зможе він мене обдурити. Вони звичайно віддали мені решту, але так, було й таке.

- Як ви ставитеся до нової поліції? Чи виконують вони свою роботу належним чином?
- Я поки що ще не натрапляв на нову поліцію, саме за кермом, але зараз стало простіше працювати, не так як було раніше. Менше зупиняють без причини. Порушив - так, тебе можуть зупинити. Більше розуміння серед водіїв, раніше такого не було.

- Легше стало кермувати?
- Так, звичайно.

- А культура водіння на якому етапі зараз?
- Ну, культура водіння як і всюди, знаєте. Є й нахаби, є й нормальні люди, але більшість хороших - поступаються на дорозі. Коли пробки, там же Південний міст ремонтують, ми в пробках стоїмо по 4 години. Туди-назад їздимо і водії пропускають, і я стараюсь не створювати проблем, але є такі що порушують багато, нічого ж при цьому не “виграють” по часу, але створюють умови для “пробки”. Тому, я поки що не зв’язувався з новою поліцією, бо нічого не порушував.

- А от який на вашу думку був найкращий рік у вашому житті?
- Ще до 83 року, до Чорнобильської катастрофи.

- А ви якось особисто пов’язані із цією трагедією?
- Так, я перевозив людей з Прип’яті. Я працював тоді на маршруті Бориспіль- Лівий берег і я приїхав у гараж, там зібрали колонну із 50 автобусів і ми поїхали на евакуацію Прип’яті.

- Вам нічого тоді не пояснювали, куди ви їдете?
- Перший секретар тоді ще був, РайКома Борисполя, вони нас зібрали, але самі тоді ще не знали для чого нас відправляють. Сказали, що прорвало десь там дамбу і потрібно евакуювати людей звідти. А коли ми вже туди під’їхали, нам вже ніхто нічого не пояснював. Сьомого квітня коли почалася евакуація, о 2 годині дня, перед цим був сильний вітер, чому вони не евакуювали раніше, бо чекали що вітер стихне щоб дізнатися з якого боку краще під’їжджати до міста. Я автобусом під’їхав прямо під під’їзд, всіх мешканців в автобус, участковий зразу опломбував під’їзд, обійшов усі квартири, бо вони вже були заздалегідь підготовлені і ми повезли їх. Людей питали що сталося, ніхто нічого до ладу не знає. Вихідний день, сказали, що на три дні вивозять, взяти тільки документи. А виявилося 3 дні – все життя... Вивозив я людей у село Яблунька, 60 кілометрів від Чорнобильської області. А потім назад коли вже їхали з Чорнобиля, залишилось пасажирів 5, які попросилися до родичів у Київ.

- А дозволили їм тоді заїхати в Київ?
- Не пустили їх, в Новопетрівцях всіх висадили, боялись скоріше за все щоб паніки не було...Спочатку ми ж вивозили людей з Прип’яті, потім з Чорнобиля. 26 квітня колонна виїхала з Борисполя о 12 годині ночі і приїхав я додому вже 30 квітня. Чотири дні беззупинно працював. Приїхав додому, зразу у ванну пішов, змиваю воду, а там чогось волосся багато. Виявилося, що волосся почало випадати, на голові було 3 лисини по 5 копійок розміром. Я не знав спочатку від чого вони, а пізніше згадав, що коли ми до Прип’яті в’їжджали, колонна зупинилася прямо перед в’їздом і ми вийшли покурити з автобуса. Почався такий рідкий дощ, але краплі крупні і ось якраз де крапля впала – там лисина. Довелося ліки приймати, все заросло, але все одно після цього шевелюри у мене вже не було (прим. з гумором).

- А виміряли у вас тоді кількість радіації дозиметром?
- Ні, ніхто нічого не виміряв. Зразу коли в’їжджали до Прип’яті, там стояли військові машини, вони нас обприскали і все. Коли вже ми почали пасажирів возити, поставили дозиметричний пост перед Києвом. Мене тоді виміряли, на сидінні 4 рентгена було. Мені сказали негайно викинути його, якщо хочу жити.

- Це був несподіваний хід подій, я не очікувала почути сьогодні таку історію, дуже вам вдячна що поділилися. Давайте, я, мабуть вас щось простіше запитаю...Чи слухаєте ви якусь музику за кермом?
- Ну взагалі ми по посадовій інструкції не маємо права вмикати музику, адже це може заважати пасажирам та не приходитися їм до смаку (прим. Усім водіям маршрутних таксі та тролейбусів на замітку: діджей шансон пісень не входить до ваших обов’язків!)

- А чи доводилося Вам перевозити відомих людей коли-небудь?
- Так, доводилося, коли працював у аеропорті то підвозив від літака до терміналу різних людей, але були й відомі. Аллегрова була, Софія Ротару, Алла Пугачова, Богдан Ступка прилітав, Володимир Кличко.

- А чи є у Вас якісь особливі спогади про цих осіб?
- Аллегрова тоді всім касети свої роздавала...а Кличко як простяг мені руку, то виявилося що вона, мабуть, розміром з мою голову (прим. жартома).

- Можливо пам’ятаєте ще якісь цікаві історії пов’язані з пасажирами?
- Та от згадав якраз. Одного разу мене одна жінка попросила підвезти до аеропорту безкоштовно, бо забула гроші в машині, яка зламалась біля дороги. На той час проїзд коштував 80 копійок тому я легко погодився. Коли жінка ця виходила, то дала мені візитівку свою, вона виявилася окулістом. Пройшло 18 років, у мене народилася донька і в неї з’явилися проблеми з очима, які ніхто не міг вилікувати, куди не ходили. Саме в цей час, через стільки років, я випадково наткнувся на цю візитівку і зателефонував. На диво, цей номер був робочим і навіть більше, ця жінка мене запам’ятала і коли ми до неї приїхали на прийом, то прийняла мою доньку безкоштовно. Ось так мені мої 80 копійок повернулися у десятикратному розмірі.

Оцініть написане та прокоментуйте:

Дуже подобається
Подобається
Так собі
Не подобається

Схожі новини
Коментарі
Додати коментар
Полужирный Наклонный текст Подчеркнутый текст Зачеркнутый текст | Выравнивание по левому краю По центру Выравнивание по правому краю | Вставка смайликов Вставка ссылкиВставка защищенной ссылки Выбор цвета | Скрытый текст Вставка цитаты Преобразовать выбранный текст из транслитерации в кириллицу Вставка спойлера
Включите эту картинку для отображения кода безопасности
обновить, если не виден код
Останні добавлені
"Art і Шо тут проісходіт" №2, 2016 (12 сторінок А3)
День відкритих дверей ІЖ 12 листопада! Київ, вул. Мельникова, 36/1
"САПФО" №1, 2016 (16 сторінок А3)
«Проти мене розгорнули технології «чорного піару»
"Art і Шо тут проісходіт" №1, 2016 (8 сторінок А3)
Кіно та вибори. Повернення.
Дорога додому
Мелодія театру: гармонія в душі
ЧЕРНІГІВ ІСТОРИЧНИЙ: ВСЕ, ЯК УПЕРШЕ
НАРОДЕ, МИ ПРАЦЮЄМО!
Подорож з ІЖ додому
Студенти Інституту журналістики попрацювали у Верховній Раді України
Наталя Іщенко поділилася власним досвідом зі студентами Інституту журналістики
«Та у них, виявляється, класні тексти!»
WINE NOT?
На швидкості вітру та дощу
ПРАЗДНИК И ЛИМОНЫ
Заклинателька злив
ЗАЛІЗНИЦЯ ЯК ПОКЛИКАННЯ
Водій «сьомої категорії»
Жизнь на высоте
Дорожня романтика
Уночі все більш щире, справжнє...
«Тепер я байкер тільки в душі»
Робота водія важка не так фізично, як психологічно
Обратная сторона «баранки»
Секрети щедрих городів
Роби, що любиш і люби те, що робиш!
Таксист на «Кадилаці»
Возить – дело женское
Переродження або ReБорн
Власний досвід перетинання кордону
«Лісник» за кермом
Ответственный за наши жизни
“Навіть заради грошей не готовий терпіти”
ЧОРНОБИЛЬСКА КАТАСТРОФА ОЧИМА ВОДІЯ АВТОБУСУ
Справжня чоловіча професія
"Для повного щастя маю практично усе"
Водій маршрутки, якому бракує уваги
Обережно! Освічені водії на дорогах!
Пам’ятка молодим КУР’ЄРистам
Перевезення поза правилами
Дорожня романтика
Водій комбайну це вам не кермувальник «мерседесу»
“наши дороги - минное поле”
"Поезія на тлі війни. Війна на тлі поезії"
Мистецтво в бронзі
Бесіди з богемою про богему
Сергій Казарян — музикант-початківець, закоханий у журналістику
Віктор СКРИПНИК: "У карти з гравцями не граю"
«Шахтар» програв, але переміг «Ворсклу»
Мій тренер каже, що ми йдемо семимильними кроками до успіху
Передювілейна "Журвесна": як це було + pdf версія
«У науці треба кохатися» – фізик Андрій Боднарук
Встигнути все
Подолян: «Нові люди і подорожі - це те, що робить з мене того, ким я є»
Володимир Мельник: Я б із задоволенням прожив своє життя ще раз
Валерій Макаренко: Гонку виграєш на фініші
Залишки Ілліча
Незалежний наркоман
(044) 481-45-61