Рубрика: Кар’єра і бізнес
Популяризація комерційних перевезень в мережі BlaBlaCarBlaBlaCar - це найбільший сервіс пошуку попутників у світі, яким користуються більше 20 мільйонів людей. Головною ціллю є об'єднання водіїв і пасажирів, яким по дорозі. Але не так давно на просторах BlaBlaCar почали з’являтися комерційні перевізники, попри правила сервісу. Ми поспілкувалися з одним з таких перевізників – Сергієм, та дізналися головну причину появи таких «порушників». - Скільки років Ви користуєтесь сервісом BlaBlaCar? Яка кількість поїздок у вашого аккаунту?
- Користуюся цим сервісом вже більше, ніж 3 роки. В аккаунті маю близько 260 запропонованих поїздок.
- Чи можете Ви відзначити якусь особливість в своїй роботі? - Специфікою цієї роботи я вважаю спілкування з людьми. На моєму шляху трапляються різні особистості. Дуже багато цікавих пасажирів з найрізноманітнішими професіями: від юристів до фітнес-тренерів. Вони діляться своїм досвідом в звичайній дорожній розмові, дають безкоштовні поради та діляться досвідом. Мені цікаві ці теми, тому я знаходжу такі зустрічі дуже корисними для свого розвитку.
- Чим зручний сервіс особисто для Вас?- Завдяки сервісу відбувається швидкий пошук пасажирів. Спочатку я брав з собою попутників в особисті поїздки, з метою розділити витрати на пальне. Коли BlaBlaCar почав швидко розвиватися, я зрозумів, що це може бути одним з варіантів хорошого заробітку, якщо я маю відповідне авто, тобто мінівен.
- Ви не вважаєте такі види поїздок ризикованими?- Не більш ризикованіше, аніж поїздка в метро. Все залежить від людського морального фактору. На мою думку, доля застане в самих несподіваних місцях, якщо потрібно.
- Чи бере BlaBlaCar якусь відповідальність за поїздки?
- Ні. Але сервіс намагається надати вичерпну інформацію про пасажира та водія, та попереджає обидві сторони про все необхідне в поїздці. Також завдяки системі відгуків, які проходять фільтрацію модераторами, я можу впевнитися, що людина надійна.
- Відомо, що керівництво BlaBlaCar проти комерційних поїздок, але Ви саме цим і займаєтесь. Вам не здається це нечесним?
Доки я в Україні, не здається. Наявність сім’ї з двома дітьми змушує заробляти, при будь-якій можливості. На жаль, наша країна в такому становищі, що кожен шукає все можливі джерела прибутку, і комерційні перевезення через BlaBlaCar не є виключенням.
- А як заробляє сам сервіс?- В Україні ніяк. Але я знаю, що BlaBlaCar є монетизованим в декількох країнах: пасажири оплачують поїздки он-лайн, з карти, та до вартості поїздки додається невелика комісія. Водії ж комісію не платять. Але з досвіду можу сказати, що українські користувачі готуються, що з часом сервіс стане платним. Дохід засновників має бути невичерпним.
- Наскільки вигідно заробляти такими поїздками? - Можливо не так вигідно, як офіційно. Великий плюс у відсутності бюрократії. Я їжджу на Опелі Віверо, в якому 8 пасажирських місць. Тож, враховуючи ціни на пальне, в середньому, з заробленого за поїздку, 50% вираховується на його оплату. Інші 50 % можна вважати прибутком, з яких левова частка виділяється на амортизацію автомобіля.
- Але ж на сайті не передбачені такі авто, саме через заборону комерції. Чи повідомляєте Ви пасажирів про те, що з ними буде їхати ще семеро людей?- Так, я повідомляю про марку машини, якщо пасажири цікавляться. Але я не думаю, що це має вагоме значення для людини. Я притримуюсь головним критеріям: пунктуальність, швидкість та комфорт.
- Я гадаю, що не всі в захваті від такого «комфорту».- В мене є постійні пасажири, які задоволені моїми послугами. Звісно, на кожен товар – свій купець, але я вважаю, що такі умови далеко не критичні для пасажирів: зручні сидіння, чистий салон, приємна музика та достатньо місця для багажу. По правилам, при порушенні правил використання сервісу на водія пишеться скарга, і його оперативно блокують. Але вже третій рік я користуюся одним аккаунтом та маю більш ніж 80 позитивних відгуків.
Тож, поспілкувавшись з Сергієм, можна зробити такі висновки: комерційним перевезенням бути, незважаючи на правила гри. Українці шукають різні способи заробітку, з метою заробити на сім’ю, дітей, та можливі потреби. Хто винний, та кому судити - це інша справа. Тому через брак кращого, задовольняємося тим, що є.
Спілкувалася Юлія Бобошко