Рубрика: Стиль життя
Спростуємо або підтвердимо дивні стереотипи про дальнобійників.Микола, справжній чоловік, який більшість свого життя провів за кермом гігантської фури. Понад 20 років подорожів і суму за дружиною і доньками. Як живе людина, яка 300 днів на рік проводить в дорозі? За що він обожнює, а за що ненавидять свою роботу? На всі ці, та інші питання погодився відповісти - 52-річний водій зі стажем, Микола з міста Одеси.Як давно Ви вже займаєтесь грузоперевезенням? Чи зручно керувати такою великою автівкою?В цій сфері працюю вже досить довго, років 20, мабуть. Обожнюю бути за кермом і навчився керувати ще в ранньому дитинстві. Це тільки на перший погляд здається, шо це велика і незграбна машина, але один раз спробувавши сісти за кермо, звикаєш, як до звичайної легкової.
Чи правда, що дальнобійники 90% часу знаходяться в дорозі, і лише 10% часу вдома з родиною? Як Ваша родина ставиться до цієї професії? Думаю, що за стільки років моя дружина вже звикла і змирилася з цим. Коли ще були маленькі доньки, було важко, тому що довго їх не бачив. Але зараз вони вже дорослі жінки, і живуть вже не з нами, тому я і так їх рідко бачу, але вже не через мою зайнятiсть.
В яких містах, або країнах вже побували?Ну Україну вже об'їздив точно всю, але давно. Зараз працюю виключно за кордоном. І в цьому є свої великі плюси - там дороги кращі (сміється). В яких країнах бував? За 20 років в багатьох: Польща, Білорусь, Росія - це те, що близько, і в Європі багато: Чехія, Німеччина, Угорщина, Італія, Іспанія... Я так зможу називати до ранку (сміється).
Добре, а яка країна подобається найбільше і де найчастіше буваєте? Якщо я перевожджу продукти харчування, то найчастіше це маслини, оливки та оливкову олію. Тому найчастіше буваю, напевно, в Греції. До речі вона, мабудь, найбільше за всіх і подобається. Чи може вже просио звик до неї. Взагалі-то, там дуже гарно! Неймовірні краєвиди!
Логічно, що така машина потребує великої кількості бензину. А він зараз зовсім не дешевий. Ви заправляєте її з особистого гаманця?Ні, я ж працюю не на себе, а на фірму. Тому заправляю її талонами, які передбачає відрядження. Можливо, якщо це була моя особиста машина, то могло б бути якось по інакшому.
Які найголовніші недоліки і проблеми в професії дальнобійника? Окрім відсутності вдома.Мабуть найголовніша проблема водія- це сон, а точніше його відсутність. Іноді їду по 24 години з мінімальними зупинками. Це дуже складно. Але в нашій роботі насправді втомлює не дорога, а перетин кордонів. Якщо в дорозі ти хоч їдеш і картинки за вікном якось змінюються, то коли стоїш на митному контролі, то іноді доводиться стояти на одному місці по 10-12 годин.
Як боретесь зі сном? Можливо слухаєте якусь спеціальну музику?П'ю неймовірну кількість кави. Насправді, це серйозна проблема. Я б навіть назвав це, свого рода, залежністю, наркоманією. Музику слухаю таку, щоб можна було співати, щоб я знав слова. Ну тільки веселу звісно. Ще могу говорити по телефону, це теж відволікає від сну, але це можливо лише на території України. Але якщо розумію, що вже зовсім очі не бачать, краще зупинитись і відіспатись, бо можливий поганий кінець.
Розкажіть будь-ласка докладніше про митні контролі. Які саме там вимоги до грузових машин?Ой, да у кожної країни свої забобони. Найчастіше проблеми виникають з перевіркою документів на товар, який везу. Деякі митники перевіряють все досить прискіпливо і дуже довго. Ну і плюс у кожної країни є свої обмеження за вагою. Про це все потрібно докладно дізнаватись перед тим, як їхати в якусь країну. Але цим, на щастя, займаюсь не я.
Ви дуже гарно розмовляєте українською мовою. Які ще мови знаєте, і чи важливо це в роботі дальнобійника?Дякую, українську мову дуже люблю, навіть в побуті говорю напів російською, напів українською. Мови, звісно, краще знати, це безумовно допомагає на тому ж кордоні. Я можу говорити англійською трохи, можливо не ідеально, але для роботи вистачає.
Чи вірите Ви в якісь прикмети? Чи можливо виконуєте якісь обряди, перед тим як виїхати? Ні, ніяких особливих обрядів я не маю. Але завжди, звідки б я не їхав, потрібно присісти, так сказать, на дорожку.
І наостанок, як думаєте, які якості повинен мати водій, щоб працювати дальнобійником?Уважність і витривалість- це найважливіші. Готовність допомогти комусь в дорозі. Бо сьогодні допоможеш ти, а завтра- тобі. Працелюбність і інтерес до цієї справи. Потрібно любити машину і дорогу, тоді це буде не робота, а задоволення.