реєстрація авторизація
Авторизація на сайті
Відміна
мапа сайту
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
/ / Невидимі відмінності української періодики
Невидимі відмінності української періодики

Невидимі відмінності української періодики

Анна Донець, 1 група, 2 курс.
публіцистика


Принципові відмінності газет та журналів навряд чи спадають на думку кожній людині, котра щоранку бере до рук безкоштовні «Вєсті» чи щотижня йде до кіоску за журналом «Країна». Але розглядаючи увесь вид «періодикосапіенс» комплексно, певні відмінності його «представників» діагностувати можна.

Перш за все – тематична об’єднаність матеріалів. Дивлячись на, скажімо, глянець «ELLE Україна» неодмінно бачиш слово головного редактора на початку, в якому Соня Забуга розповідає про топові події, навколо яких і будується номер. Переважна більшість журналістів видання надихаються цими хепенінгами, особами та тенденціями і відповідно до них шукають та розвивають теми у кожній із рубрик, але неодмінно узгоджують їх із загальною темою номеру. Трохи інша ситуація з газетами. Безперечно, якщо, відбувається щось по-істині резонансне, журналісти одразу ж візьмуться з’ясовувати першопричини та наслідки, а якщо ні, то, певне матеріали стосуватимуться різних за своєю природою подій, що випливає із переважаючої в газетах інформаційної функції. Теми світової економіки та фешн-індустрії навряд чи зустрінуться в одному номері, але швидше за все, матеріали газет виглядатимуть як окремішні острівки з короткими (чи не дуже, у випадку із щотижневиком «Дзеркало тижня») матеріалами.

Авторська думка відіграє неабияку роль при написанні матеріалів для журналів. Автори сміливо наводять приклади із власного життя, історій своїх друзів та ньюзмейкерів, тоді як для газетного формату подібні аспекти не будуть притаманними. Виняток, звісно, складають художньо-публіцистичні жанри, коли авторам дозволяють хоч трохи погратися зі словом, придумати з десяток- другий художніх деталей та авторських неологізмів, проявити свій індивідуалізм та виказати «фе» з приводу усього, що вважають не перфектним. Але такі матеріали потрібно ще пошукати, навіть літературні газети публікують їх не так часто. Журналістика все більше починає нагадувати сухий виклад фактів та подій без особливої обґрунтованості їх появи на газетній шпальті. Тому, у цьому плані журнальні номери виглядають більш комплексно, формуючи у читача певні уявлення про явища, пропущені через призму авторського бачення.

Є певна різниця і у обсязі матеріалів. Говорити однозначно про цей пункт не можна, адже різні формати періодики можуть кардинально різнитись від інших, споріднених. Все ж, на сторінках газет частіше з’являються короткі замітки, репортажі, інтерв’ю. Журнали, у зв’язку з тим, що виходять рідше, в оперативності повідомлення інформації програють, тому фокусуються на тому, що можна обговорити, розповісти, відносно незалежно від часу прочитання, тобто на інформації із довшим «терміном зберігання» та більшим обсягом, адже часу на збір та обробку інформації значно більше.

Різниця між матеріалами різних періодичних видань невидима для ока пересічної людини, ну, хіба що різниця в папері для друку допомагає відрізнити глянцеві сторінки від величезної шпальти на тонкому папері, які зазвичай перегортаєш почорнілими від фарби пучками пальців. Але навряд чи форма має вирішальне значення, коли заради по-справжньому хорошого матеріалу можна і потіснити тітоньку в метро, перегортаючи величезні сторінки «Дзеркала тижня».

Оцініть написане

Подобається
Так собі
Пиши ще
Не пиши більше на цю тему

Схожі новини
Коментарі
Останні добавлені
Іван Процик: тотальне зрадофільство викликає відразу
ЮРИСПРУДЕНЦІЯ, ЖУРНАЛІСТИКА ЧИ ВУЛКАНОЗНАВСТВО?
«Невпевненість та страх — головні вороги»
Як блог допомгає бізнесу та навпаки - бізнес блогу
Жага до перемог
Ендорфіни для душі, або чому я хочу в Сомалі
Соломiя Вiтвiтська : треба займатися тим, що приносить задоволення, i тодi все вийде
Гра на виснаження
Дивись, нас тепер троє: я, ти і моя хвороба
Віка Смикова: «Хотіла бути актрисою, а стала піарником»
Поліна Фоменкова: «Є лише єдиний шлях прожити своє життя недарма – це реалізувати потенціал, який є в кожного!»
Юлія Прядко: про безглуздість мрій і політ у космос, коли ракети немає
«Я думала, це я так добре розумію білоруську, а то була російська з акцентом»
По нотах особистості
Про що мріє радіотехнік
Я би хотів поєднати користь і розваги
«ВСЕ, ЩО Я БАЧУ ТЕПЕР – ОЧІ»
«Дванадцять років без алкоголю та з чіткими цілями у житті»: інтерв’ю із панк-рокером, що вчасно зупинився
Эстетика мрака: Резидент арт-лейбла EX_NEGATIVO
FEEL LIKE YOURSELF: ANASTASIA IVANOVA
«Життя в Україні очима іноземця»
«З серйозним обличчям круті ідеї не придумуються”
Ad altiora tendo – Я прагну вищих речей!
Крутий редактор чи котлети замість мрії
Я не пишу для того, щоб стати кимось чи щось зробити. Я просто хочу розказувати історії.
Новий Христофор Колумб
Євгенія Брага: “Завжди роби виклик самому собі”
«У мене немає мрій, у мене є довготрималі цілі», - дівчина з фотоапаратом.
Редактор ефірного промо: життя на полі бою
Віталій Ващук: «Займайтеся тим, від чого вас пре!».
Французька екзистенціалістка
Олександр Чорний: «Українським композиторам присутній бунтарський дух та ходіння «по лезу»
NK: Я люблю зморшки! Вони віддзеркалюють досвід і мудрість
Уляна Бойко: «У мене ніколи не було заготовленої моделі поведінки. Але завжди було розуміння, що я несу відповідальність за продукт і за команду»
Некомфортна зона комфорту
«Завжди хотіла пов’язати свою діяльність із словом»
Без сорому, книг та мистецтва: сповідь сучасного програміста
Мрії в дії: байдарки замість географії
Статус: у вічному пошуку
Наталія Ємеліна: “Секрет кар'єри: чесно, багато, якісно працювати і знати собі ціну”
Якщо ти молода, амбітна і православна
Роман Кравець: "Бути журналістом – це певною мірою благодійність"
Олексій Мандзій: "Колись казали, що в нас дві булави - три гетьмани, а тепер кажуть: "Дві теми - три експерта"
НОВИНИ - ЦЕ РЕЖИМ НОН-СТОП
Важливо шукати людей, які продукують сенси
Про журналістську професію Надії Петруньок - парламентського журналіста телеканалу NewsOne.
ЄВГЕНІЯ ДАВИДЕНКО: ЖУРНАЛІСТИКА - ЦЕ ПРОФЕСІЯ, ЯКА ВІДКРИВАЄ МОЖЛИВІСТЬ ПРИМІРЯТИ НА СОБІ ЧИ НЕ ВСІ ПРОФЕСІЇ!
Треба інтерв`ю - "люди самі знаходяться"
Презентації вибіркових дисциплін
Питання та програми дисциплін до іспитів ІІ семестр
Антоніна Предко: «Жіноча стать в кіберспорті — це проблема»
AdreN: «Моя роль — найважливіша, якщо я з нею не можу впоратись, то гра може піти не в те русло»
«Київ під підошвою» - концерт Oxxxy в Stereo Plaza
ФК «Динамо» Київ провів Весняний кубок з ком’пютерного футболу
Картини Євгена Гули: кольорова віртуозність
Одноденна практика в УНІАНі
Розкішні тропіки – у центрі столиці!
День практики в «УКРІНФОРМІ»
"Капітолій", №1, 10.12.2016 (50 сторінок А4)
"Меркурій. Детектор правди".№1. (64 сторінки А4)
(044) 481-45-61