«З серйозним обличчям круті ідеї не придумуються”
Роман Гурбанов, РЗГ, 4 курс.
Ілля Почкун, 22 роки, арт-директор
Стати арт-директором міжнародної рекламної агенції в 18 років. Увійти в 20-ку кращих молодих креаторів Європи в 21. Поїхати представляти Україну в Канни в 22. Виграти канського лева – скоро. Дізналися, чим живе та що собі думає Ілля Почкун, арт-директор брендингової агенції Fedoriv.
На випускний зі школи я прийшов в червоному піджаку та з зеленим волоссям. Директор спитав: “Ілля, чого ти такий дурко?”. А я відповів: “А чого ви такі серйозні?”. З того часу люблю цю фразу, постійно всім повторюю.
Я вчився на рекламіста в КПІ. Мене вигнали звідти на другому курсі. Сказали, що з таким відношенням до навчання роботу я знайду років через 10. Мене взяли арт-директором в міжнародне рекламне агентство Saatchi&Saatchi Ukraine через місяць. Я просто дуже не люблю чекати.
Минулого року ми з командою їздили до Лондона на рекламний фестиваль Eurobest. Програли, але ввійшли у 20-ку кращих молодих креаторів Європи. Було дуже прикро, але дуже повчально. Зрозумів, що ми всі в Україні мислимо дуже прагматично. Нас так у школі вчили: “Є пункт А, є пункт Б, формулу підставив, з відповіддю в кінці підручника звірив”. А в креативі так не працює. Немає формул. Є рамки, за які треба вийти, щоб створити дійсно “вау-ідею”. Можливо тому в нас так багато гарних програмістів, але поки жодного каннського лева.
Ціль? Канни. Напевно, безглуздо працювати в рекламі та не мріяти поставити лева на поличку. Щороку вболіваю за наші агенції, але поки ні в кого не вийшло. Круто було б стати першим.
Цього літа їду на Cannes Young Lions. Це те ж саме, що й Канни, але для молодих креаторів до 30 років. Виграти там – це як виграти молодіжний чемпіонат світу. Одразу значно збільшуються шанси, що покличуть “грати” за круту команду. Зараз це пріорітет номер один. Засинаю та прокидаюся з цією думкою.
Хотів би поїхати з України. Можливо не назавжди. Але на пару років точно. Тут дуже легко втрапити в зону комфорту. Ми всі рано починаємо працювати. Вимоги нижчі. Рівень робіт відповідний. Є лише декілька агенцій, які штовхають індустрію. Якщо ти не там, амбіції швидко зникають.
Шкодую, що недостатньо вчив іноземну. Міжнародна кар’єра креатора починається там, де закінчується його англійська.
Я б сходив на каву з Олегом Вінником. Чому? Ну, от уяви: “– Я був на офіційному прийомі в Трампа. – А я пив каву з Олегом Вінником”. Мене б точно друга історія більше зацікавила.
Думаю, що дійсно круті ідеї не придумуються з серйозним обличчям. От, наприклад, відомий каннський ролик шоколада Cadburry. Там горила хвилину пристрастно грає на барабанах. Не вірю, що таку ідею можна придумати після: “Так. От наш маркетинговий план, от аналіз ринку. Давайте думати”.
Я в рекламі вже 4 роки. Це особливо дивно усвідомлювати, коли тобі лише 22. Планів багато. Можливо в 25 відкрию своє власне агентство, а можливо поїду в Аргентину розводити фламінго. Я поки не вирішив.
Схожі новини