Читай, але розрізняй
Роман Буцев, 1 група, 2 курс.
У читацькій сфері кожен має свій смак. Уподобання та інтереси – це справа індивідуальна, однак розрізняти те, що читаєш – справа ерудиції. Спробуємо зв’ясувати, чим відрізняються газетні та журнальні матеріали.
Газета та журнал — найпоширеніші друковані видання, що надають читачам актуальну інформацію про події політичного, соціального, економічного та культурного життя суспільства. Журнали, як і газети, видають для певної аудиторії і розрізняють за тематикою. Вони можуть бути загальнонаціональними, регіональними, місцевими, корпоративними; є періодичні видання для певних соціальних груп і вікових категорій. А ще обидва видання, в принципі, можна читати у багатьох місцях, де ти знаходишся. Хоч трохи схожі, на перший погляд, журнал і газета мають ряд принципових відмінностей.
Оперативність.
Газети друкуються щодня, щонайменше – щотижня, що дає можливість швидко ознайомити читача з новиною і допомогти проаналізувати її. Журнали ж виходять, як правило, раз на місяць, однак і це має свою перевагу, бо з плином часу журналіст може більш глибоко, всебічно розібрати й проаналізувати подію, що сталася, надати більш детальну інформацію та аналіз, що позитивно проявляється на якості поданого матеріалу.
Стиль.
Стиль газетної статті відрізняється свободою в порівнянні, наприклад, з діловим або науковим стилем, однак він не такий багатий, як, наприклад, художній. Для досягнення експресивності автори використовують певні засоби, специфічні для даного стилю. Публіцистичний жанр газетного стилю активно взаємодіє з іншими функціональними стилями, використовуючи їхні прагматичні засоби і прийоми. Експресивність у газетній публіцистиці впливає на маси з метою спонукання їх до активних дій, формує суспільну думку.
Подані жанри.
На відміну від газети, для якої характерні репортажі, замальовки, огляди і замітки, журнальними жанрами вважаються розгорнуті інтерв’ю та аналітичні статті.
Широкі можливості друку.
Журнал має більш широкі можливості. Поряд із традиційними формами випуску політико-економічних, технічних, медичних, літературних журналів виходять журнали — підручники, каталоги, альманахи, хроніки та інші види журнальної продукції.
Швидкість.
На відміну від журнальних матеріалів, газетні вимагають від журналіста більшої зібраності й відповідальності, бо він завжди має пам’ятати про дедлайн. Таким чином, написати газетний матеріал інколи буває досить важко, враховуючи те, що працівникам інколи банально не вистачає часу, аби подати матеріал належної якості за мінімальний проміжок часу.
Різноманітність.
На сторінках журналу «Усе для дому» ви навряд чи знайдете рубрику про політичну ситуацію у країні. Однак, гортаючи газету «Політична ситуація у країні», ви можете спокійно натрапити рубрику «Усе для дому». Тематичне спрямування газети набагато ширше, від економіки до розважального контенту, від політики до спортивних новин. Широкий спектр інформації абсолютно різного характеру, різної спрямованості з різних сфер – чергова принципова відмінність.
Нетрадиційність.
По внутрішній структурі і композиційним рішенням журнал також відрізняється від газети. Якщо газетний матеріал верстають за розділами і рубриками, що традиційно закріпився за газетної смугою, то в журналі постійні розділи можуть доповнюватися нарисними і публіцистичними матеріалами, а в літературних журналах — критичними статтями та бібліографічними довідками.
Формат видання.
Журнал відрізняється ще й форматом видання і може виходити у вигляді брошури об’ємом до 100 сторінок. А от журнальні тексти часто в рази більше за газетні, що пов’язано з більш детальною підготовкою номеру.
Негативні риси газетної мови.
Газета – продукт колективної творчості, тому вона й повинна прагнути до оптимальної лексичної і фразеологічної повноти. Але існують і негативні риси газетного мовлення, одні з них — «штампований пафос», зловживання іншомовними словами, засмічення лексики професіоналізмами і жаргонними словами.
«…по обкладинці»
Звичайно ж, журнал – це в першу чергу колір. Яскраві ілюстрації, фото, заголовки… Усе це являється візитною карткою журналу, додає читачу естетичного задоволення й прикрашає будь-яку полицю. Журнали прикро викидати хоча б через їх красу й обкладинку, газети ж після прочитання зазвичай викидаються у смітник.
Схожі новини