Суспільство
В наш час у багатьох містах особливої актуальності набуває проблема низького рівня якості транспортних послуг для населення. Це призводить до недотримання розкладу та інтервалів руху транспорту, зростання витраченого часу на переміщення громадян, безпеки перевезень та рівня культури водіння. Про цю проблему погодився поговорити водій однієї з чернігівський маршруток Олег Рудькович.
1.Чому в нашій країні технічний стан громадського транспорту не відповідає сучасним Європейським вимогам?В першу чергу такі запитання слід задати громадянам. Влада – це люди. Так само і з нашим транспортом. Європейські вимоги – це не так і складно, але хіба кожен чесно платить за проїзд, або показує хоча б каплю поваги до працівників? Я відповім сам. Ні. В мене безліч прикладів з власного досвіду, коли пасажир сам не йде на контакт, більше і більше спонукаючи до конфлікту. Не слід приймати чиюсь сторону: працівника транспорту або пасажира, треба працювати над цим разом.
2.Але все ж таки пасажири скаржаться на низький рівень якості надання послуг. Як можна їх підвищити?Основними показниками якості транспортних послуг, я вважаю, є технічний стан автобусів та тролейбусів, та їх кількість на маршруті. Для першого і другого необхідні гроші, що призведе до подорожчання вартості проїзду та більшого невдоволення серед населення. Єдиний вихід з даної ситуації, який я бачу, це залучення коштів інвесторів, або кошти місцевих бюджетів. Для цього необхідна клопітлива робота перевізників. Я впевнений, що така робота ведеться, але це дуже складно, враховуючи ситуацію в країні, знайти вільні кошти.
3.Ідеальним прикладом роботи громадського транспорту є Чехія. Автобуси приїжджають за певним графіком, не запізнившись ні на хвилину. Як ви оціните необхідність більш жорстокого дотримання розкладу руху громадського транспорту?Ця тема дуже хвилює самих водіїв. Почну з того, що від графіка і його дотримання залежить усе: заробітна платня водіїв ( адже кількість кругів і людей), потрачений час громадян ( час аби дочекатися транспорту і час потрачений на зупинках). Ви ніколи не помічали, що деякі водії аж занадто довго стоять на зупинках. Це ж усе залежить від графіку. Просто один автобус десь витратив більше чи менше часу, від чого усі збились зі своїх графіків. Якби цього не було, то транспорт приїжджав би похвилинно, не було б такої великої цифри пасажирів, що стоять, і не було б такої товканини всередині самих автобусів чи тролейбусів. Якщо цю проблему почнуть розуміти усі, можливо, ми і зможемо хоча б бути трохи схожими на Чехію.
4.Як ви ставитеся до безготівкової оплати транспорту?Дане питання слід розглядати з іншого боку. Сама форма оплати немає значення, але оплата картками має на меті встановлення турнікетів. Це допоможе у боротьбі із "зайцями" та вирівняє пасажиро потік. Я гадаю, що до цього треба прагнути, але робити все поступово: покращити технічний стан транспортних засобів; збільшити їх кількість; ввести жорстке дотримання графіку руху і поступово прийти до турнікетів, в яких передбачена безготівкова форма оплати. Я впевнений, що ми до цього прийдемо, але в наш складний час для України це доволі складно.
5.Як саме ви боретеся з «зайцями»?У автобусах взагалі це дуже легко. Просто рахуєш скільки людей зайшло, і скільки людей передало за проїзд. Але у тролейбусах все набагато складніше. Люди люблять у всьому винити владу, чи працівників транспорту. Хоча усе взаємо пов’язане. Через недоплату занепадає увесь український транспорт.
6.Як зацікавити громадян добросовісно платити за проїзд?Гадаю, що заохотити громадян витрачати кошти - неможливо взагалі. Цю проблему може допомогти вирішити встановлення турнікетів, але це найближчим часом не буде зроблено. Тому доводиться самому пильнувати за пасажирами в салоні тапокладатися на їх чесність.
Фото: http://despravda.com