реєстрація авторизація
Авторизація на сайті
Відміна
мапа сайту
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
/ / СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ
СЕРІАЛ

СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ

Крістіна Каручек
(Обережно! Спойлери, які змусять вас подивитись цей серіал!)

Хедлайнером цього літа став проект «Містер Робот», серіал про корпоративну культуру, культуру споживання, поп-культуру і, напевно, про ще щось, що так неминуче привертає до себе увагу. Головний герой Елліот працює в компанії, яка надає послуги з кібербезпеки для великих корпорацій, і в той же час є тим самим хакером, від яких він прагне захистити своїх клієнтів. Продовжуючи тему комп’ютерних геніїв, які здатні хакнути місцеву в’язницю за допомогою 4G, цього разу масштаби дещо інші.

На перший погляд це соціальна драма, проте тут вона вдало балансує на межі з трилером, можливо, трохи нетрадиційним. Творцем серіалу є Сем Езмейл, комп’ютерний ґік у минулому, який зміг втілити свою мрію та екранізувати реальний світ хакера, поєднавши його зі світом за межами монітору. Головною ідеєю стало, не більше не менше, повалення основ капіталізму шляхом знищення всіх кредитних даних. У результаті – продукт, якому вдалось змусити говорити про себе, якщо не всіх, то дуже багатьох.

СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ


Що ж робить «Містера Робота» таким популярним?

Якщо зайти на сайт IMDb, то серед ключових слів можна побачити такі: «соціофобія», «інтроверт», «анонім», «таємне суспільство» і «теорія змови» поміж інших гачків, на які так люблять ловитись справжні цінителі кіно. Чому? Тому що таким фільм (у цьому випадку серіал) завжди передбачає загадку, яку потрібно буде розшифрувати.

Оцінка кінокритиків, що сягає рекордних 9/9.5 з 10 (Rotten tomatoes 98%). Рецензії провідних видань говорять про можливість серіалу у майбутньому стати «великим», і чому він поки що таким не є. Окрім кінокритиків серіал оцінили і телеглядачі (пілотна серія, яку «злили» в YouTube безкоштовно ще в травні, набрала вражаючу кількість переглядів – 1.75 млн глядачів).

Після пілоту відбулась помітна тенденція спаду популярності серіалу, який далі стала транслювати скромна телемережа USA Network. С кожним тижнем «Містер Робот» став втрачати свою аудиторію. Можливо тому, що головний твіст серіалу став передбачуваним уже після 4 серії. А, можливо, і сам феномен популярності зіграв з ним злий жарт. Адже «Містер Робот», щедрий на постійні референси до поп-культури, був зроблений за формулою сучасної кінокласики і показував глядачу те, що він хотів побачити. Таким чином кінцевий результат перестав бути оригінальним.

СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ


Що ж є у цьому серіалі такого, що може пояснити феномен його популярності?

Головний герой. Наркоман-соціофоб, який здатен спілкуватися з людьми лише шляхом взламування їхніх поштових скриньок та сторінок у соціальних мережах. Саме те, що необхідно «оцифрованій» людині 21го сторіччя. До того ж Рамі Малек – харизматичний актор з пронизливим поглядом. Він здатен на витончену та комплексну акторську гру.

Візуальне мистецтво. Одразу ж впадає у вічі архітектоніка кадру. Використання прийому негативного простору, порушення всіх можливих правил третин etc створює ефект напівпорожнього кадру, де непередбачувана побудова композиції змушує поглянути на речі під іншим кутом. Як і колір, який тут дуже вдало передає настрій персонажа в той чи інший момент. Якщо звернути увагу на зміну світло-блакитного, що переважає в кольоровій палітрі, та яскраво червоного, можна помітити як «холодний» «корпоративний» світ замінюється революційними тональностями.

Реалізм/Псевдореалізм. Чому так. «Містер Робот» – це уособлення дуалізму, як у головному персоналі, так і в подіях, навколо нього. Якщо Елліот соціопат, то м-р Робот справжній божевільний. Якщо написаний код має 100% точність, то його наслідки є маловірогідними. Інакше світ корпорацій, на кшталт Evil Corp., у якому ми живемо, давно був би зруйнованим. Реальні самогубства в прямому ефірі та часткова схожість фінальної серії з трагічними подіями в штаті Вірджинія – не показник того, що Нью-Йорк, в якому розгортаються події, може існувати насправді.

СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ


Наприкінці ставиш питання: хто ж такий м-р Робот?

Це Елліот і його шизофренія, чи дещо більше? Загальна картина суспільства, яке таємно прагне до анархізму, чи це одиниця серед нулів, яка здатна змінити те, що іншим не під силу? Ким би не був цей таємничий символ революції 21 сторіччя, спостерігати за ним на екрані цікаво. Більш того, після перегляду тобі напевно захочеться заклеїти скотчем власну веб-камеру.
Схожі новини
Коментарі
28 сентября 2015 11:37
Досить пристойно написано. Прекрасний глибинний аналіз.


Цитата
Додати коментар
Полужирный Наклонный текст Подчеркнутый текст Зачеркнутый текст | Выравнивание по левому краю По центру Выравнивание по правому краю | Вставка смайликов Вставка ссылкиВставка защищенной ссылки Выбор цвета | Скрытый текст Вставка цитаты Преобразовать выбранный текст из транслитерации в кириллицу Вставка спойлера
Включите эту картинку для отображения кода безопасности
обновить, если не виден код
Останні добавлені
"Art і Шо тут проісходіт" №2, 2016 (12 сторінок А3)
День відкритих дверей ІЖ 12 листопада! Київ, вул. Мельникова, 36/1
"САПФО" №1, 2016 (16 сторінок А3)
«Проти мене розгорнули технології «чорного піару»
"Art і Шо тут проісходіт" №1, 2016 (8 сторінок А3)
Кіно та вибори. Повернення.
Дорога додому
Мелодія театру: гармонія в душі
ЧЕРНІГІВ ІСТОРИЧНИЙ: ВСЕ, ЯК УПЕРШЕ
НАРОДЕ, МИ ПРАЦЮЄМО!
Подорож з ІЖ додому
Студенти Інституту журналістики попрацювали у Верховній Раді України
Наталя Іщенко поділилася власним досвідом зі студентами Інституту журналістики
«Та у них, виявляється, класні тексти!»
WINE NOT?
На швидкості вітру та дощу
ПРАЗДНИК И ЛИМОНЫ
Заклинателька злив
ЗАЛІЗНИЦЯ ЯК ПОКЛИКАННЯ
Водій «сьомої категорії»
Жизнь на высоте
Дорожня романтика
Уночі все більш щире, справжнє...
«Тепер я байкер тільки в душі»
Робота водія важка не так фізично, як психологічно
Обратная сторона «баранки»
Секрети щедрих городів
Роби, що любиш і люби те, що робиш!
Таксист на «Кадилаці»
Возить – дело женское
Переродження або ReБорн
Власний досвід перетинання кордону
«Лісник» за кермом
Ответственный за наши жизни
“Навіть заради грошей не готовий терпіти”
ЧОРНОБИЛЬСКА КАТАСТРОФА ОЧИМА ВОДІЯ АВТОБУСУ
Справжня чоловіча професія
"Для повного щастя маю практично усе"
Водій маршрутки, якому бракує уваги
Обережно! Освічені водії на дорогах!
Пам’ятка молодим КУР’ЄРистам
Перевезення поза правилами
Дорожня романтика
Водій комбайну це вам не кермувальник «мерседесу»
“наши дороги - минное поле”
"Поезія на тлі війни. Війна на тлі поезії"
Мистецтво в бронзі
Бесіди з богемою про богему
Сергій Казарян — музикант-початківець, закоханий у журналістику
Віктор СКРИПНИК: "У карти з гравцями не граю"
«Шахтар» програв, але переміг «Ворсклу»
Мій тренер каже, що ми йдемо семимильними кроками до успіху
Передювілейна "Журвесна": як це було + pdf версія
«У науці треба кохатися» – фізик Андрій Боднарук
Встигнути все
Подолян: «Нові люди і подорожі - це те, що робить з мене того, ким я є»
Володимир Мельник: Я б із задоволенням прожив своє життя ще раз
Валерій Макаренко: Гонку виграєш на фініші
Залишки Ілліча
Незалежний наркоман
(044) 481-45-61