реєстрація авторизація
Авторизація на сайті
Відміна
мапа сайту
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
/ / Рабовласницький постмодерн - "СПЕЦТЕМА: ВАРТІСТЬ ЖИТТЯ"
Рабовласницький постмодерн -

Рабовласницький постмодерн - "СПЕЦТЕМА: ВАРТІСТЬ ЖИТТЯ"

Дар’я Сидоренко, 2 курс.
Від історичного рабовласництва до сучасного

У наш час усе має свою ціну. Люди звикли отримувати усе, що нам треба для життя в обмін на купюру певного номіналу. Одного разу батько загадав своєму синові стару, як світ, загадку: «Чого не можна купити ні за які гроші ?». Відповідь була очевидною, проте не для хлопчика. Він так і не зміг відповісти. Здивований та засмучений батько спитав: «Невже ти не знав, що правильна відповідь здоров’я?» . На що син відповів: «Хіба ми не можемо купити здоров’я. А як же ліки? Купуючи їх, ми купуємо здоров’я » . «Тоді ти міг би відповісти щастя», - зазначив чоловік. «Я був би щасливий побачити Діснейленд. Хіба я не можу купити квиток за гроші?». Виходить, що усе має свою ціну, навіть людське життя. Питання лише : «Яку?».


Історія знала безліч випадків, коли людина ставала товаром, а пізніше власністю собі подібних. Сьогодні США відома як «зразок демократії». Проте кілька століть тому ця держава мала славу рабовласницької. Першого чорношкірого невільника завезли до Америки у 1619 році. До 1860 року мати раба стало справжнім «трендом». Кожна третя родина мала невільника, з яким можна було робити все що завгодно, і який готовий був виконати будь-яку забаганку. Майже п’ята частина населення Штатів були рабами.

«Мені тоді було всього 12 років. Я ніколи в житті не бачив білих людей. Коли я підійшов подивитися на них поближче, мене викрали. Американці запрошували наївних африканців покататися на човні, а потім заштовхували до трюмів та вивозили в США. Слабких і хворих викидали за борт», - розповідає Чарльз Сміт, один з останніх живих рабів в США. Зараз йому приблизно 134 роки.

Ціни на рабів були різні. Наприклад у 1860 році у штаті Джорджія можна було придбати слухняного раба за 1800$. Хоча за двадцять років до цього задоволення обійшлося б дешевше, у 700$ (за даними кандидата економічних наук Ю.В. Латова ).

Рабовласницький устрій міцно вкорінився в американському суспільстві. За однією з версій знак долара «$» походить від s – подібних кайданів , що фіксувалися за допомогою гвіздка. Раніше «$» був одиницею вимірювання, якою послуговувалися работорговці, записуючи в журнали кількість рабів.

Одне століття змінювало інше, а негри так і лишалися товаром. Аж доки у 1862 році по всіх штатах не розлетілося: «Соціальна та політична рівність!». Ці слова злетіли з вуст визволителя рабів, національного героя американського народу, 16 президента Авраама Лінкольна на прізвисько «Чесний Ейб».

Слово «рабство» у сьогоденні звучить майже як історизм. А заява про те, що зараз хтось тримає вдома невільника, що виконує будь-які накази, викликає недовіру та глузливу посмішку.

На справді ж рабство у 21 столітті цілком реальне. Окрім того його рівень щороку зростає. Нещодавно «Walk Free Foundation» (Австралійська організація) на своєму сайті оприлюднила The 2014 Global Slavery Index (Глобальний показник рабства за 2014 рік). У списку представлені 167 країн світу. В основі рейтингу – відсоток від населення країни, який відносять до жертв сучасного рабства. У поняття «сучасного рабства», за версією «Walk Free Foundation», входить торгівля людьми, примусова праця, примусове відпрацювання боргів, примусовий шлюб, а також продаж і експлуатація дітей. До першої п’ятірки увійшли: Мавританія (4 %), Узбекистан (3, 97%), Гаїті (2,3%), Катар(1,35%) та Індія (1,14%). Загальна ж кількість жертв сучасного рабства сягає 35,8 млн. чоловік по всьому світу.

Один з жахливих випадків рабовласництва 21 століття сколихнув Російську Федерацію кілька років тому. Чоловік просто на вулиці викрадав людей та, закривши їх на своєму заміському підприємстві, змушував працювати цілими днями. Він систематично бив їх та погрожував розправою у випадку відмови від роботи. На щастя, правоохоронцям вдалося його затримати. На перший погляд життя постраждалих людей жорстокий чоловік придбав фактично безкоштовно. Хоча насправді це коштувало йому від 2 до 8 років власного життя.

Не менш жахливий випадок стався в Україні. До молодого чоловіка з фізичною вадою, що жебракував на вулицях Дніпродзержинська, підійшла жінка та запропонувала хорошу роботу. Він швидко погодився. Суть його роботи полягала у тому, що відтепер він жебракував для неї. Вона хотіла вивезти молодика за кордон, щоб начебто передати під керівництво свого брата. Назад інваліда вже ніхто не пустив би. В усіх «новоприбулих» відбирали паспорт, протези (якщо були), видавали інвалідний візок та виганяли на вулиці працювати. Тих, хто приносив малий прибуток жорстоко били, могли навмисно ще більше нівечити. Так чинили, в основному, з безпритульними дітьми, аби вони викликали у перехожих більше жалю та співчуття. Нерозумному юнакові пощастило. Зловмисницю заарештували до того, як вона переправила його через кордон. Пізніше з’ясувалося, що жінка отримувала по 500$ за кожного безхатька.

Людське життя наче продається на ринку. Кожен його купує за ціною, яку вторгував. Чиєсь життя коштує дорожче, чиєсь дешевше. Але така цінова політика може призвести до знецінення товару в майбутньому.

Всі матеріали на тему "Вартість життя"

Оцініть написане

Подобається
Так собі
Пиши ще
Не пиши більше на цю тему

Схожі новини
Коментарі
03 декабря 2014 22:01
Гарний текст - погана кінцівка. Немає справжнього аналітичного закінчення.


Останні добавлені
«Семь дней» з життя Сергія Кириченка»
"Віче" №1, 2018
"Де-факто", №1 2018
Валентин Мондріївський: «Подобається образ Зеленського, але що буде, якщо він стане Президентом?»
Інформаційна боротьба напередодні виборів
«Україна понад усе!»: репортаж з маршу УПА в Києві
Усіма «Забутий» парад
Христина Равлюк: «На інформаційні вкиди треба реагувати миттєво»
Моя особиста думка на вашу особисту думку
Кого вважати достойним?
Олесь Маляревич: Якщо б за це платили гроші я працював би в 10 разів ефективніше
Костянтин Сердюк: «Жінки кладуть мої труси собі в гаманці та мріють народити від мене дітей!»
Олег Костюшко: «Настав час Україні бути державою-сервіс, а не державою-поводир!»
СУДДЯ ЄВГЕН ЧАКУ: «ЗАВЖДИ БУДЕ НЕЗАДОВОЛЕНА СТОРОНА, ТОМУ ДО КРИТИКИ ТРЕБА ВЖЕ ДАВНО ЗВИКНУТИ»
Богдан Ходаковський: “Як тільки щось починається, завжди погляньте на перший-другий ряд – там будуть наші”
Максим Зуєв: «Ми плануємо спонукати приватних власників передавати свої землі на безоплатній основі»
Юрій Коновальчук: «Мета будь-якої партії — це захоплення влади»
Валерій Танцюра: «У Києві з 2,5 тисяч дітей-сиріт лише 20 перебувають у державних установах»
Віктор Таран: "Суспільство – дзеркало влади"
Владислав Потапенко: «Гречкофіли» є у кожній демократичній країні, а не тільки в Україні!
Наталія Манойленко: «Чим масштабніші наші справи, тим масштабніші наші помилки»
До 100-річчя з Дня Народження Дмитра Прилюка
Вибіркові дисципліни 2019
Дмитро Лінько: «Ми колись чули, що АТО триватиме декілька годин»
Вибори не за горами
Презумпція винуватості бізнесу проти презумпції невинуватості чиновника, або у світі влади та бізнесу.
Андрій Андріїв: "Прийшов час, коли я не можу залишатися осторонь"
Одкровення з Петром Юрчишиним
Роман Колесник: Немає нічого неможливого для людини, яка прагне бути політиком та розуміє заради чого вона це робить
Наталія Шульга: «Ідеальний політик — це людина, яка спить спокійно»
Вадим Гутцайт: «Поради не зараз молоді, а поради в усі часи для молоді»
Ігор Бєлов: «Якщо ти вступаєш в партію, то вважається, що на тобі клеймо…»
Олександр Глазов: “ Якщо ти не займаєшся політикою – то вона займається тобою”
Стасів Владислава: «Україна – починається з себе!»
Олександр Васильківський: "Нам потрібно зберігати та захищати свою національну ідентичність "
В’ячеслав Деркач: «Покладатися треба тільки на себе і на людей, які прагнуть змін на краще»
Владислав Михайленко: Ще одна черга парку “Наталка” вийшла надзвичайно кльовою і отримала дуже багато схвальних відгуків від задоволених киян
Ростислав Смірнов: «Я б забрав у пенсіонерів право голосу»
Зачем политикам мандат?
Парламент, консерватизм і українська ментальність
Артур Харитонов: Я дуже хочу, аби Україна назавжди відмовилася від невдач через постсоціалістичну аморфність
Юрий Коновальчук: «Так вынуждает система»
Наталія Приходько: «Депутат – це водночас психолог»
«Я виступаю за легалізацію проституції та легких наркотиків», – Держсек МІП
Таміла Нартова : «Я хочу піти у політику, мені це подобається, хоча раніше у мене такого не було.»
Аліна Яворська: «Українська політична система не відповідає європейським аналогам»
Олександр Солонько: «Свобода» ще скаже своє слово в українській політиці
Ігор Коліушко: «Образилися – ну й нехай. Ми працюємо з тими, хто не ображається»
Вікторія Римарук: «Попередники Порошенка не ставили в центр своєї уваги простого українця»
Мустафа Найєм: «Політика – це викривлене дзеркало»
Вічні проблеми Києва. Чи скресла крига?
Вероніка Яковлєва: “Важливо мати стальні нерви і не “тупити”
Олег Фіалко: "Давайте просто перенесемо модель роботи мера на моє депутатство"
Грігол Катамадзе: Україна повинна стати «новим Китаєм» для Європи
Артур Мартовицкий: «А что такое парламент? Это 420 человек, каждый из которых не считает себя виноватым»
Тамара Плаксій: «Гра в політичні ігри з нардепами – справа небезпечна»
Іван Процик: тотальне зрадофільство викликає відразу
ЮРИСПРУДЕНЦІЯ, ЖУРНАЛІСТИКА ЧИ ВУЛКАНОЗНАВСТВО?
«Невпевненість та страх — головні вороги»
Як блог допомгає бізнесу та навпаки - бізнес блогу
(044) 481-45-61