Випускниця Інституту журналістики розповіла про тонкощі своєї роботи керівником департаменту Інтернет-проектів каналу ICTV.Ольга Тищук – із тих молодих керівників, хто живе своєю професією, створюючи імідж каналу. Ольга працює «поза кадром» – і працює в редакції і вдома, в будні і свята. При цьому, усміхнений керівник називає свої дві творчі команди сім’єю. Про те, як їй вдається очолювати команди ICTV, про особливості життя редакції «поза екраном» – далі у матеріалі.- Як Ви розпочали свою роботу в Інтернет-індустрії, з чого починали свою кар’єру? - На каналі ICTV я працюю вже 7 років. Свій творчий шлях починала як піар-редактор у промо-службі каналу, в обов’язки якого входило також модерувати роботу сайту телеканалу. Згодом керівництво ICTV вирішило зробити ставку на Інтернет. Був сформований окремий відділ, який займався розвитком сайту телеканалу. Паралельно велась робота і над новинним сайтом «Факти». У 2014 році було прийняте рішення об’єднати обидві редакції у департамент. Мій шлях на каналі розпочинався з простого редактора до керівника департаменту. Тому я дуже добре знаю роботу, яку роблять наразі редактори, що допомагає правильно організувати роботу редакцій.
- У чому полягають Ваші обов’язки керівника відділу? - У нашому департаменті Інтернет-проектів – дві команди. Одна працює над сайтом телеканалу ICTV (ictv.ua). Друга – це редакція новинного сайту «Факти» (fakty.ictv.ua). Моє завдання – координувати роботу обох редакцій, розробляти стратегію, наводити зв’язки з партнерами та багато іншої менеджерської роботи, якої не видно, але вона необхідна.
Загалом, у обох цих сайтів – різні завдання. Сайт має представляти канал в Інтернеті, тому ми робимо все для позитивного іміджу каналу серед Інтернет-користувачів, публікуємо відео з ефіру, даємо максимально закулісного життя. У сайту «Факти» – на першому місці вийти в лідери ринку серед новинних сайтів, тому тут велику роль грають показники сайту, оперативна робота з новинами, інтерв’ю, статті. На «Фактах» ми даємо не лише відео новин, але й аналітику, поради, публікуємо думки публіцистів та журналістів.
- Чи потрібні, на Вашу думку, якісь особливі якості та вміння для керівника відділу? - У керівника повинно бути одне уміння – швидко реагувати на критичні ситуації і приймати рішення. Інтернет – дуже динамічне середовище, і тут потрібні швидкі дії, вміти керувати паралельними процесами і прогнозувати наперед. А ще важливо – не панікувати, тоді все вийде. Я вчилась бути журналістом. Бути керівником навчила мене моя робота.
Керувати – значить правильно організувати робочі процеси, але при цьому ви повинні добре знати роботу своїх підлеглих, розвиватись самому і допомагати розвиватись своїм колегам. Має бути певний взаємообмін – ви даєте, вам віддають. Тоді і результат від роботи буде колосальний.
Приміром, ми часто організовуємо так звані «брейншторми», де я даю можливість проявити ініціативу усьому колективу, і це дає мені можливість розповісти щось нове своїм людям.
- Як Ви організовуєте роботу в команді, як відбувається робота з підлеглими? Та скільки людей працюють від Вашим керівництвом? - Загалом, у нас штат із 20 осіб. Більш тісно з колективом працюють керівники сайтів. Вони перевіряють роботу редакторів, вичитують та ставлять завдання. Я вже більш працюю із керівниками сайтів, обговорюємо план на тиждень, на місяць, аналізуємо статистику, вносимо правки у стратегію. Можемо на основі даних за квартал повністю перекроїти графік усієї редакції. Можна вважати нас молодою командою, тому ми постійно у пошуку. У пошуку ідеального графіку роботи, у пошуку тем, ми завжди стежимо за технологіями і намагаємось їх випробувати.
- Які Ви ставите завдання Вашій команді? Чи існують якісь «санкції» за невиконану роботу? - Я прихильник того, що завдання потрібно ставити у письмовій формі з чіткими дедлайнами. Ми можемо обговорити деталі з колегами, але те, що написано пером, – оскаржити важче.
У нас є корпоративна пошта, через яку ми спілкуємось з усіма співробітниками каналу. А також у нас є робочі чати у Skype, де переписку бачать усі учасники чату і реагують при потребі.
Для редакторів новин у нас написаний так званий мануал по роботі з новинами: як їх оформлювати, там прописані вимоги до заголовків та структура подачі новин.
Для редакції сайту ICTV ми робимо медіаплан на сезон (прим. – телесезон), за яким працює вся редакція. Часто ми беремо участь у нарадах з програмами каналу. Так приміром, якщо виходить нова прем’єра в ефірі – редактор виїжджає на зйомки шоу чи серіалу, щоб взяти коментар у знімальної групи, працює з фотографом, пише прес-релізи, новини, інтерв’ю. Загалом він супроводжує проект від самого старту і до його завершення.
У нас є заохочення для редакторів у випадку, якщо вони перевиконують план по показникам, перепрацьовують. Є і штрафи, але вони бувають за грубі помилки.
- Як відбувається формування плану роботи у колективі, пошук тем? Як побудований робочий день? - Редакція сайту ICTV працює у дві зміни з 10 до 22 год. Редакція сайту «Факти» – з 6 ранку до першої ночі. У планах у нас перейти на 24-годинний графік для новин. Графік складає керівник сайту, він може бути підлаштований під редактора, однак ми часто засиджуємось на роботі, адже робота на телебаченні нестабільна, та і ситуація в країні непередбачувана, Тому коли у нас стаються надзвичайні ситуації – до роботи підключаються редактори з дому і допомагають тим, хто в офісі. Ми працюємо на свята та у вихідні, адже для користувача сайт має бути цілодобовим, і щоб у нього не складалось враження, що сюди заходять лише у будні.
- Чи бувають у Вашій команді якісь суперечності та як Ви вирішуєте їх? - Коли ми підбираємо людей на роботу – я завжди кажу кандидатам: ми шукаємо не лише спеціаліста, ми шукаємо члена сім’ї. У нас дружня атмосфера у колективі, чим я дуже пишаюсь, адже лише в здоровому колективі можливі високі результати. Ми можемо посперечатися, але це лише тому, що ми всі різні, і кожен має право відстояти свою точку зору. І нерідко у нас народжуються великі ідеї в процесі таких дискусій.
- Чи потрібна, на Вашу думку, спеціальна журналістська освіта для цієї посади? - Я не знаю, які наразі знання дають по Інтернет-сайтам на факультетах журналістики, але коли я навчалась – у нас не було такого поняття як Інтернет-ЗМІ. І все, що наразі я вмію і знаю, я освоювала самостійно. Тим більше, що наразі є спеціалізовані сайти, чудові дослідження, які можна вивчати самостійно і на практиці їх застосовувати.
- Чи виникало у Вас бажання працювати також «у кадрі», в ефірах?- Ні, ніколи. Я дуже люблю те, чим наразі займаюсь. В кадрі ти обмежений можливостями, а Інтернет і технології, які є в ньому, дають можливість реалізувати будь-які ідеї. Тут немає нічого неможливого. І динаміка, яка є на телебаченні, не зрівняється з тією, що є в Інтернеті.
- Що б Ви порадили студентам Інституту журналістики для того, аби стати керівником відділу?- Думаю, не всі хочуть бути керівниками. Але ті, хто мріє очолити проект, я б побажала завжди проявляти ініціативу і пам’ятати, що ваш успіх залежить не від вас, а від вашої команди, яка за вами йде.
Фото з особистого архіву