УКРАЇНСЬКА МОДА: POOR BUT COOL. Інтерв'ю.
Марія Рицай, 2 група, 2 курс.
Дівчата, які хоч раз в житті бачили фільм «Диявол носить Prada», з тих пір не раз уявляли себе у світі моди. Про те, як потрапити до нього вже в 17 і досягти успіху, нам розповіла Катя Кавалерова – організатор платформи для молодих дизайнерів Fashion Scout Kiev і просто чудова дівчина, яка в 19 вже досягнула успіху і не планує зупинятись на своєму шляху.
Де ти навчаєшся і чим займаєшся підчас Mercedes-Benz Kiev Fashion Days?
Навчаюсь на факультеті іноземних мов, спеціалізація – фінська мова. Під час тижня моди займаюсь в основному платформою для пошуку молодих дизайнерів Fashion Scout Kiev.
Як потрапила в індустрію моди?
Я прийшла як волонтер на Mercedes-Benz Kiev Fashion Days, познайомилась з директором Наталею Модяновою, а згодом почала з нею співпрацювати.
Чи не зіштовхнулась з тим, що тебе сприймали як дитину?
Ні, мені з самого початку хотілося виконувати максимально цікаві завдання, хоча іноді і складні. Думаю, я була достатньо кмітлива для 17 років. В нашій компанії майже всі співробітники дуже молоді. Я вважаю, що це - круто.
Зі скількох років, на твою думку, потрібно починати роботу в сфері моди, аби досягти там успіху?
Чим раніше, тим краще. До нас приходять розумні талановиті дівчата навіть 15-ти років. Це так чудово! Чим молодша людина, тим вона оригінальніше дивиться на все, і тим більше вона відкрита для всього нового та цікавого. Звісно, школярів на серйозну роботу не візьмуть, але в них вже накопичується досвід.
Чого хочеш досягнути в майбутньому?
Нині я якраз намагаюся визначитися з метою в житті. Я знала, чого хочу, з 14 років. Але тоді я думала, що в моді можна бути тільки редактором, фотографом, моделлю або дизайнером. Зараз я розумію, що є набагато більше цікавіших занять. Мені дуже подобається творча складова індустрії, але бізнесом займатися навіть цікавіше.
Як може людина, яка з дитинства мріє про світ моди, в нього потрапити?
Я не багато знаю про працевлаштування в інших українських компаніях, але Mercedes-Benz Kiev Fashion Days весь час в пошуку молодих талановитих і амбіційних людей. Можна прийти працювати волонтером на тиждень моди. За результатами кожного сезону ми постійно обираємо декілька людей на стажування або на роботу. Сподіваюсь, що всі компанії так само відкриті в цьому сенсі.
Чи важлива є в цій сфері освіта, адже як такої fashion-освіти в Україні не існує?
Це залежить від того, чим саме ти хочеш займатися. Звичайно, маркетологу чи швачці потрібна спеціальна освіта. Я знаю людей, які взагалі не отримали вищої освіти, але досягнули успіху. Також знаю тих, кому вона дуже допомагає. Якщо є можливість, то краще їхати навчатися в круті університети за кордоном. Це точно не буде зайвим.
Які ресурси порадиш читати?
Потрібно взагалі читати якнайбільше. Мені постійно соромно, що зараз майже немає часу на книжки. Але, якщо говорити конкретно про моду, то потрібно читати якісні журнали, сайти, книжки. Краще добре знати англійську мову, тоді можна читати закордонні друковані видання і сайти типу «Business of fashion». Я дуже люблю Dazed&Confused, BoF, Vogue USA. З російськомовних - Wonderzine, Неделя моды с Дарьей Шаповаловой.
З якими труднощами зіштовхуєшся при організації Fashion Scout Kiev?
На щастя, поки не виникало таких труднощів, яких не можна було б подолати. Потрібно думати не про складність роботи, а про результат, якого ти хочеш досягнути. Ми ставимо планку все вище з кожним сезоном, не шукаємо легких шляхів.
Яких українських дизайнерів відрила для себе в цьому сезоні?
Серед українців, які дебютували в березні, багато хороших дизайнерів. Я не люблю виділяти якісь окремі марки. Напевно, успішним був перший сезон в Defain, Roussin, Finch. Після показу Defain цілий день тільки і чула від молодих дівчат, як сильно вони хочуть «ті блакитні брюки» чи «це миле платтячко». Finch показали себе як грамотний бренд, зробили багато правильних кроків. До речі, з дизайнером Катею Бяковою ми разом ходили на курси Даши Шаповалової. Це як доказ того, де можна отримати знання, які необхідні для роботи в індустрії. Даша дуже крутий професіонал, її досвід неоціненний, раджу відвідати найближчі курси.
Якими 3 словами можеш описати українську моду?
«Poor but cool». Це назва колекції Антона Белінського, з якою він, до речі, єдиний з дизайнерів СНД, ввійшов в фінал LVMH Prize. Це важлива перемога для вітчизняної моди, тому саме цими трьома словами можна описати стан індустрії моди в Україні на сьогодні.
Відкрий таємницю: які все-таки люди потрібні індустрії сьогодні?
Розумні та креативні. Кожен серед таких має шанс на успіх сьогодні.
Схожі новини