реєстрація авторизація
Авторизація на сайті
Відміна
мапа сайту
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
/ / Один день з життя школи-інтернат №8
Один день з життя школи-інтернат №8

Один день з життя школи-інтернат №8

Людмила Гаврилюк, 4 група, 3 курс.
В Україні налічується близько 700 закладів інтернатного типу для дітей з розумовими вадами, де навчаються понад 40 тисяч учнів. Із кожним роком ця статистика збільшується.

Усе, що люди знають або чули про інтернатні заклади в Україні та людей, які там знаходяться, із поодиноких журналістських розслідувань та коротких сюжетів на телебаченні. Вони загалом дають уявлення про те, що права дітей порушуються. Причому висвітлюються лише найжахливіші історії: отруєння несвіжими харчами, зґвалтування, поховання в загальній могилі. І справді, іноді це має місце в окремих закладах. А що відбувається в інших, які умови перебування людини з розумовими вадами у школі-інтернаті – все це закрито темною завісою брехні.

Донести до людей правду про життя дітей в таких закладах допоможе спеціалізована школа-інтернат №8.


Інтернатна сім’я

Один день з життя школи-інтернат №8

За адресою Олегівська, 42 розташований невеликий триповерховий будинок. Із першого погляду стає зрозуміло, що свої кращі роки він бачив ще в радянські часи. Пошарпані стіни, яким намагаються надати гарного вигляду за допомогою персикового кольору, що вигорів і став жовтим. Це – спеціалізована школа інтернат №8. Тут навчаються 111 дітей із розумовою недостатністю із 6-ти районів Києва.

Коли заходиш сюди, розумієш, що потрапив у велику сім'ю. Це особливо було видно під час вистави, яку ставили учні 8 класу. На ній були присутні всі: самі учні школи, батьки, вчителі, прибиральники. Глядачі щиро раділи та із захопленням дивились. Навіть те, як діти підтримували один одного, показувало їхню дружність. Тут немає розподілів на соціальні та матеріальні стани. Хоча всі діти, які навчаються в школі, як правило, із середнього класу. Учні готові ділитись багатьма речами між собою. Це не так часто зустрінеш у будь-якій звичайній школі чи дитсадку.

Звичайно, не можна сказати, що все ідеально, без конфліктів між учнями. Так, як і в будь-де є випадки, коли діти не сходяться характерами, не можуть дійти спільної думки, починають кричати та ображати один одного.

«Тепер діти трохи жорстокіші, ніж були раніше. Із чим це пов’язано, я до цього часу не можу збагнути. Колись було так, що випускники одружувались між собою, легше вливались у колектив, було менше конфліктів, більше учнів продовжувало навчання поза стінами закладу. Теперішні діти не є набагато гіршими, але пристосовувати їх тепер важче, вступають в училища одиниці, а про одруження взагалі не йде мова», – зауважує заступник директора школи Ірина Володимирівна.

Взаємодія учнів із навколишнім середовищем є, але часткова. Школа рада вітати колишніх випускників, які приходять до них у гості. За словами колишнього учня, а тепер студента 1-го курсу Київського професійного училища №12, він часто приходить до школи, щоб пограти з учнями у волейбол і футбол, просто поспілкуватись із вчителями, адже він сумує за школою і вважає її своїм другим домом.

Легка дорога до інтернату

Тільки комісія лікарів може давати направлення в дану школу. Без спеціальної довідки туди двері закриті.

Один день з життя школи-інтернат №8

«Діти, що мають відхилення у розумовому розвитку, – одна з найчисленніших категорій дітей, які відхиляються у своєму розвитку від норми. Суспільство не завжди правильно розуміє тих, що мають відхилення у розумовому розвитку, і лише невеликий їх відсоток відчуває підтримку оточуючих. Тому необхідно, щоб вони навчались окремо від, так званих, нормальних дітей» – говорить директор школи Чайка Володимир Леонідович.

У цьому закладі налічується 9 класів. За словами директора, процес навчання в допоміжній школі передусім спрямований на формування в учнів різноманітних знань, умінь і навичок, але, безумовно, при навчанні відбувається і виховання, і розвиток учнів. Зміст навчання у допоміжній школі відрізняється елементарністю і практичною спрямованістю. Їхня навчальна програма розтягнена на 9 років. У той час, коли учні загальноосвітніх шкіл вчать те саме протягом 1-4 класів. Уроки проводяться за принципом доступності, адже не в усіх дітей одинакові можливості. Вони будуються на індивідуальному підході до кожного учня.

Ноу-хау Інтернату № 8 – використанні арт-терапії у роботі з дітьми. Вона об’єднує низку специфічних методів, які використовуються за допомогою засобів мистецтва для поліпшення емоційного стану, психічного та соматичного здоров'я.

« Головним завдання цієї методики є навчити дітей не боятись виходити на сцену, виступати перед великою аудиторією, вміти висловлювати свою думку, усвідомлювати, що ти є повноправним членом не лише школи, в якій вони навчаються, а й у цілому суспільстві» – наголошує заступник директора з виховної роботи Ірина Володимирівна Пижевська.

Цю любов до мистецтва вихователі прищеплюють до дітей через вистави, які кожного місяця проводять в стінах школи. На такі заходи запрошують батьків, весь робочий та технічний колектив. Кожен клас раз у місяць має приготувати виступ. Вистава готується разом із викладацьким колективом, певні ролі отримують і вони. За словами Ірини Володимирівни, це робиться для того, щоб показувати дітям, що вони всі рівні. Незалежно від віку, статті та певних розумових недоліків. Після виступу обов’язковими є нагороди для дітей (цукерки, іграшки), щоб вони розуміли, що оточуючим подобається те, що вони роблять.

Діти не бояться говорити з відвідувачами, висловлювати їм свої зауваження чи прохання. Коли я переглядала в коридорі виставку із трудового мистецтва, до мене підійшли дві дівчинки-подружки з 5 класу і почали розпитувати, як мене звати, чому я сюди прийшла та поцікавилися, чи подобаються мені роботи. Звичайно, не забувши при цьому показати свої.

Після закінчення інтернату діти мають змогу продовжувати навчання в Київському професійно-технічному училищі №12. За словами старшого майстра училища Швець Ірини Сергіївни з інтернат-школи №8, там зараз навчаються 10 студентів.

Хоча діти й мають сім'ї, вони інколи ночують в інтернаті. На 3 поверсі розташовані 7 спалень. Діти самі прибирають у кімнатах: застеляють ліжка, протирають бруд, а прибиральниці миють підлогу. Інтернат привчає до порядку, бо ліжка застелені, не побоюсь цього слова, як в армії.
Заклад уже старий: цього року йому виповниться 50 років. У ньому підтримується порядок і чистота, намагаються зберегти речі, щоб вони гарно виглядали. На сьогоднішній день влада зробила ремонт лише в спальнях на 3 поверсі та половину коридору 2 поверху. За оновлення та дизайн інтернату відповідають учителі трудового навчання, які своїми силами стараються привести школу до ладу.

Взаємодія із навколишнім світом

До журналістів та волонтерів тут ставляться критично. Ірина Володимирівна пояснює це тим, що: «Теперішні журналісти не вміють правильно та достовірно висвітлювати інформацію про таких дітей, щоб не образити їх. У нас уже був випадок, що ми довірились журналістові, і після чого отримали такий матеріал, що потім було стидно дивитись батькам в очі».

А можливо, причина зовсім в іншому. Коли я завітала в школу, мені все показували, нічого не приховували, не просили дітей та вчителів розказувати, як у них усе чудово. Про мене знали лише директор і його заступник. Проте не дозволили поспілкуватись із учнем 9 класу, можливо, через якісь проблеми, а можливо – все ж таки треба розуміти, що цей заклад відкритий не всім і спілкуватись зі всіма учнями також не можна. Школа не запрошує до себе волонтерів, бо також мають гіркий досвід роботи з ними.

Хоча діти в школі-інтернаті і взаємодіють із навколишнім світом – їм важко адаптовуватись в новому колективі і закладі, якщо діти продовжують своє навчання де інде. В інтернаті не казали, наскільки може бути жорстоким середовище до таких, як вони. Але, за словами старшого майстра Київського вищого професійно-технічного училища технології та дизайну шкіри №12, Швець Ірини Сергіївни, – випускники інтернату повністю самостійні, самі приїжджають в училище та їдуть назад. Інтернат частково готує дітей до дорослого життя поза стінами їхнього закладу.

16 червня 2015 р.

Оцініть написане

Подобається
Так собі
Пиши ще
Не пиши більше на цю тему

Схожі новини
Коментарі
Останні добавлені
«Семь дней» з життя Сергія Кириченка»
"Віче" №1, 2018
"Де-факто", №1 2018
Валентин Мондріївський: «Подобається образ Зеленського, але що буде, якщо він стане Президентом?»
Інформаційна боротьба напередодні виборів
«Україна понад усе!»: репортаж з маршу УПА в Києві
Усіма «Забутий» парад
Христина Равлюк: «На інформаційні вкиди треба реагувати миттєво»
Моя особиста думка на вашу особисту думку
Кого вважати достойним?
Олесь Маляревич: Якщо б за це платили гроші я працював би в 10 разів ефективніше
Костянтин Сердюк: «Жінки кладуть мої труси собі в гаманці та мріють народити від мене дітей!»
Олег Костюшко: «Настав час Україні бути державою-сервіс, а не державою-поводир!»
СУДДЯ ЄВГЕН ЧАКУ: «ЗАВЖДИ БУДЕ НЕЗАДОВОЛЕНА СТОРОНА, ТОМУ ДО КРИТИКИ ТРЕБА ВЖЕ ДАВНО ЗВИКНУТИ»
Богдан Ходаковський: “Як тільки щось починається, завжди погляньте на перший-другий ряд – там будуть наші”
Максим Зуєв: «Ми плануємо спонукати приватних власників передавати свої землі на безоплатній основі»
Юрій Коновальчук: «Мета будь-якої партії — це захоплення влади»
Валерій Танцюра: «У Києві з 2,5 тисяч дітей-сиріт лише 20 перебувають у державних установах»
Віктор Таран: "Суспільство – дзеркало влади"
Владислав Потапенко: «Гречкофіли» є у кожній демократичній країні, а не тільки в Україні!
Наталія Манойленко: «Чим масштабніші наші справи, тим масштабніші наші помилки»
До 100-річчя з Дня Народження Дмитра Прилюка
Вибіркові дисципліни 2019
Дмитро Лінько: «Ми колись чули, що АТО триватиме декілька годин»
Вибори не за горами
Презумпція винуватості бізнесу проти презумпції невинуватості чиновника, або у світі влади та бізнесу.
Андрій Андріїв: "Прийшов час, коли я не можу залишатися осторонь"
Одкровення з Петром Юрчишиним
Роман Колесник: Немає нічого неможливого для людини, яка прагне бути політиком та розуміє заради чого вона це робить
Наталія Шульга: «Ідеальний політик — це людина, яка спить спокійно»
Вадим Гутцайт: «Поради не зараз молоді, а поради в усі часи для молоді»
Ігор Бєлов: «Якщо ти вступаєш в партію, то вважається, що на тобі клеймо…»
Олександр Глазов: “ Якщо ти не займаєшся політикою – то вона займається тобою”
Стасів Владислава: «Україна – починається з себе!»
Олександр Васильківський: "Нам потрібно зберігати та захищати свою національну ідентичність "
В’ячеслав Деркач: «Покладатися треба тільки на себе і на людей, які прагнуть змін на краще»
Владислав Михайленко: Ще одна черга парку “Наталка” вийшла надзвичайно кльовою і отримала дуже багато схвальних відгуків від задоволених киян
Ростислав Смірнов: «Я б забрав у пенсіонерів право голосу»
Зачем политикам мандат?
Парламент, консерватизм і українська ментальність
Артур Харитонов: Я дуже хочу, аби Україна назавжди відмовилася від невдач через постсоціалістичну аморфність
Юрий Коновальчук: «Так вынуждает система»
Наталія Приходько: «Депутат – це водночас психолог»
«Я виступаю за легалізацію проституції та легких наркотиків», – Держсек МІП
Таміла Нартова : «Я хочу піти у політику, мені це подобається, хоча раніше у мене такого не було.»
Аліна Яворська: «Українська політична система не відповідає європейським аналогам»
Олександр Солонько: «Свобода» ще скаже своє слово в українській політиці
Ігор Коліушко: «Образилися – ну й нехай. Ми працюємо з тими, хто не ображається»
Вікторія Римарук: «Попередники Порошенка не ставили в центр своєї уваги простого українця»
Мустафа Найєм: «Політика – це викривлене дзеркало»
Вічні проблеми Києва. Чи скресла крига?
Вероніка Яковлєва: “Важливо мати стальні нерви і не “тупити”
Олег Фіалко: "Давайте просто перенесемо модель роботи мера на моє депутатство"
Грігол Катамадзе: Україна повинна стати «новим Китаєм» для Європи
Артур Мартовицкий: «А что такое парламент? Это 420 человек, каждый из которых не считает себя виноватым»
Тамара Плаксій: «Гра в політичні ігри з нардепами – справа небезпечна»
Іван Процик: тотальне зрадофільство викликає відразу
ЮРИСПРУДЕНЦІЯ, ЖУРНАЛІСТИКА ЧИ ВУЛКАНОЗНАВСТВО?
«Невпевненість та страх — головні вороги»
Як блог допомгає бізнесу та навпаки - бізнес блогу
(044) 481-45-61