реєстрація авторизація
Авторизація на сайті
Відміна
мапа сайту
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
/ / Не Боллівудом єдиним
Не Боллівудом єдиним

Не Боллівудом єдиним

Ярослав Зубченко, 2 курс.
В українському гуглі за запитом «кино» можна знайти 101 мільйон результатів. Кожен двохсотий з них стосується кінематографу Індії. Аналогічна пропорція в США – кожен четвертий фільм.

Чому? Тому що індійський кінематограф – найбільший постачальник стрічок на планеті: більше трьох тисяч картин на рік. Півтори тисячі з них - художнє кіно. Але як сталося, що рейтинг згадування такої індустрії настільки різниться між нами і Америкою? Тут два фактори: по-перше, в США немає каналу «СТБ», що постійно транслюючи фільми Боллівуду, закріпив надійний стереотип про вміст індійського кіно. По-друге, в США «Оскар» набагато популярніша тема для розмов, і тому там майже щороку чують про стрічки з цієї країни: 20 номінацій та п’ять перемог з 1958 року.

Звісно, наш стереотип у чомусь правомірний: фільми Боллівуду – найпопулярніший кіноекспорт країни і частка його прибутку становить більше 15%. Загалом же близько 300 картин на рік виробляють тут. Постає питання: де виготовляють ще 9/10 продукції? Зараз краще сісти: «Боллівуд» та «Індійське кіно» - не синоніми. Це лише один зі штатів Індії, де стрічки знімаються мовою хінді. Крім цієї місцевості, у виробництві беруть участь ще двадцять дві, серед яких «Оллівуд», «Сандалвуд», «Толлівуд» та інші. Так, треба визнати, що більшість фільмів – це низькопробний треш, який ніколи не покидає межі штату і не може змагатися із фільмами Фабрики мрій. Але Індія на це й не розраховує, її справжня цінність – це «паралельне кіно», відоме у нас під буржуйською назвою «арт-хаус».

Річ у тім, що цей жанр зародився в СРСР, і назвати його своїм іменем не було можливості. У нас «паралельне кіно» стало супротивом «офіційному». Його історія в Індії почалася з фільму «Пісня дороги», що у принципі і познайомив Захід із країною. І Слава Крішні, адже саме в «паралельному кіно» вигадали «флеш-бек» та «авторський відступ», без яких зараз не можливо уявити кінематограф. «Індійська нова хвиля» міцно ввійшла в історію, надихнувши «нові хвилі» Франції та Японії. Її режисери посідають 7 та 73 місце в сотні кращих режисерів світу. Одразу дванадцять картин цього напрямку входять до «топ-250 фільмів». «Трилогія Алу» посідає четверте місце. «Паралельне кіно» - жорстоке і глибоко соціальне, тут немає пісень чи танців, і звісно воно зовсім не комерційне. Частка таких стрічок становить приблизно 1/30 від всього продукту Індії.

Щодо комерційного кіно, то Індії є чим вразити, крім пісень чи танців. Найпопулярніший внутрішньо індійський продукт, до прикладу, це кримінальна драма. При чому часто такі фільми засновані на реальних подіях і мають значно глибшу ідею, ніж «Бригада». Перлиною кримінального кінематографу Індії є фільм «Стіна» Яша Чопри. Інший популярним жанр - це «мумбаї-нуар», в основі якого соціальні проблеми бідного населення країни.

І лише після згадки всіх цих явищ варто говорити про «масалу» - себто індійський попкорновий фільм. Саме сюди входить кінопродукція Боллівуду, проте не вичерпує вміст жанру. Крім мюзиклів, до масали відносять низькопробну фантастику і екшени. Саме в цій галузі знімають людей, які на коні пролітають під машиною. 5% прибутку такого кіно складають диски з саундтреками. До речі, незважаючи на формат «танцюй&співай», місцеві фільми залишаються досить пуританськими. Тут практично відсутні сцени сексуального характеру, все особисте життя передається на рівні алюзій в піснях, та навіть поцілунки в кіно майже не зустрічаються. Більшість акторів просто не погоджуються на зйомки в «цілувальних» сценах.

Через вигідну систему податкових пільг Індія приваблює великі компанії Голлівуду – вони не тільки знімають свої стрічки в країні, вони ще й спонсорують місцеве кіновиробництво, мережі мультиплексів та займаються його зарубіжним прокатом.

Кінематограф Індії став настільки успішним завдяки своїй гнучкості . Оскільки це мистецтво популярне серед всього населення – воно доступне всьому населенню. За різну ціну і з різним рівнем зручності звісно, проте все одно неймовірно дешево. Оскільки більшості індійців цікава соціальна й кримінальна тематика – їх знімають. Згаданий «мумбаї-нуар» взагалі зародився через відгуки глядачів.

Справжнє кіно тут почалося після фільму «Мати Індія», що отримав номінацію на «Оскар» як кращий іншомовний фільм. Нічого не нагадує?

Україні сьогодні потрібно теж саме. Ми часто рівняємося на Голлівуд і дуже помиляємося в цьому. Становлення фабрики мрій – це об’єднання багатих кіностудій, державних мільярдів та потужної реклами у світі, де ще не було комерційного кіно. Ми не можемо знімати фільми «як у Голлівуді», бо замість налагодженої системи маємо пару аматорів. Як Індія колись. Тому саме з неї варто брати приклад.

Рецепт успіху простий: соціальні, близькі кожному стрічки із смислом, та державний протекціонізм, щоб їх показували в кіно. Для розбудови серйозної індустрії до України варто запрошувати іноземних інвесторів на умовах пільг на зйомки на нашій території. І найголовніше – популяризація самого кіно в нашій державі, а то ми й досі вважаємо найбільшого кіновиробника планети фабрикою дешевих мюзиклів.

Текст схвалено С. Приваловою (с).

Оцініть написаний текст

Подобається
Так собі
Пиши ще
Не пиши більше на цю тему

Схожі новини
Коментарі
Останні добавлені
«Семь дней» з життя Сергія Кириченка»
"Віче" №1, 2018
"Де-факто", №1 2018
Валентин Мондріївський: «Подобається образ Зеленського, але що буде, якщо він стане Президентом?»
Інформаційна боротьба напередодні виборів
«Україна понад усе!»: репортаж з маршу УПА в Києві
Усіма «Забутий» парад
Христина Равлюк: «На інформаційні вкиди треба реагувати миттєво»
Моя особиста думка на вашу особисту думку
Кого вважати достойним?
Олесь Маляревич: Якщо б за це платили гроші я працював би в 10 разів ефективніше
Костянтин Сердюк: «Жінки кладуть мої труси собі в гаманці та мріють народити від мене дітей!»
Олег Костюшко: «Настав час Україні бути державою-сервіс, а не державою-поводир!»
СУДДЯ ЄВГЕН ЧАКУ: «ЗАВЖДИ БУДЕ НЕЗАДОВОЛЕНА СТОРОНА, ТОМУ ДО КРИТИКИ ТРЕБА ВЖЕ ДАВНО ЗВИКНУТИ»
Богдан Ходаковський: “Як тільки щось починається, завжди погляньте на перший-другий ряд – там будуть наші”
Максим Зуєв: «Ми плануємо спонукати приватних власників передавати свої землі на безоплатній основі»
Юрій Коновальчук: «Мета будь-якої партії — це захоплення влади»
Валерій Танцюра: «У Києві з 2,5 тисяч дітей-сиріт лише 20 перебувають у державних установах»
Віктор Таран: "Суспільство – дзеркало влади"
Владислав Потапенко: «Гречкофіли» є у кожній демократичній країні, а не тільки в Україні!
Наталія Манойленко: «Чим масштабніші наші справи, тим масштабніші наші помилки»
До 100-річчя з Дня Народження Дмитра Прилюка
Вибіркові дисципліни 2019
Дмитро Лінько: «Ми колись чули, що АТО триватиме декілька годин»
Вибори не за горами
Презумпція винуватості бізнесу проти презумпції невинуватості чиновника, або у світі влади та бізнесу.
Андрій Андріїв: "Прийшов час, коли я не можу залишатися осторонь"
Одкровення з Петром Юрчишиним
Роман Колесник: Немає нічого неможливого для людини, яка прагне бути політиком та розуміє заради чого вона це робить
Наталія Шульга: «Ідеальний політик — це людина, яка спить спокійно»
Вадим Гутцайт: «Поради не зараз молоді, а поради в усі часи для молоді»
Ігор Бєлов: «Якщо ти вступаєш в партію, то вважається, що на тобі клеймо…»
Олександр Глазов: “ Якщо ти не займаєшся політикою – то вона займається тобою”
Стасів Владислава: «Україна – починається з себе!»
Олександр Васильківський: "Нам потрібно зберігати та захищати свою національну ідентичність "
В’ячеслав Деркач: «Покладатися треба тільки на себе і на людей, які прагнуть змін на краще»
Владислав Михайленко: Ще одна черга парку “Наталка” вийшла надзвичайно кльовою і отримала дуже багато схвальних відгуків від задоволених киян
Ростислав Смірнов: «Я б забрав у пенсіонерів право голосу»
Зачем политикам мандат?
Парламент, консерватизм і українська ментальність
Артур Харитонов: Я дуже хочу, аби Україна назавжди відмовилася від невдач через постсоціалістичну аморфність
Юрий Коновальчук: «Так вынуждает система»
Наталія Приходько: «Депутат – це водночас психолог»
«Я виступаю за легалізацію проституції та легких наркотиків», – Держсек МІП
Таміла Нартова : «Я хочу піти у політику, мені це подобається, хоча раніше у мене такого не було.»
Аліна Яворська: «Українська політична система не відповідає європейським аналогам»
Олександр Солонько: «Свобода» ще скаже своє слово в українській політиці
Ігор Коліушко: «Образилися – ну й нехай. Ми працюємо з тими, хто не ображається»
Вікторія Римарук: «Попередники Порошенка не ставили в центр своєї уваги простого українця»
Мустафа Найєм: «Політика – це викривлене дзеркало»
Вічні проблеми Києва. Чи скресла крига?
Вероніка Яковлєва: “Важливо мати стальні нерви і не “тупити”
Олег Фіалко: "Давайте просто перенесемо модель роботи мера на моє депутатство"
Грігол Катамадзе: Україна повинна стати «новим Китаєм» для Європи
Артур Мартовицкий: «А что такое парламент? Это 420 человек, каждый из которых не считает себя виноватым»
Тамара Плаксій: «Гра в політичні ігри з нардепами – справа небезпечна»
Іван Процик: тотальне зрадофільство викликає відразу
ЮРИСПРУДЕНЦІЯ, ЖУРНАЛІСТИКА ЧИ ВУЛКАНОЗНАВСТВО?
«Невпевненість та страх — головні вороги»
Як блог допомгає бізнесу та навпаки - бізнес блогу
(044) 481-45-61