Наші люди з Голлівуду
Ярослав Зубченко, 2 курс.
Режисер стрічки «Поводир» Олесь Санін відвідав Інститут філології КНУ ім. Т. Шевченка. Подія відбулася 25 листопада 2014 року і викликала аншлаг у маленькій аудиторії, на вході до неї та найближчому коридорі. В останній момент подію перенесли сюди із актової зали через те, що не очікували достатньої цікавості до персони митця. І дуже прогадали.
Як виявилося, цікавість до українського кіно переходить усі встановлені межі. Про що не забув згадати і пан Олесь – його дітище наразі найкасовіший український фільм у межах рідної держави, він зібрав найбільшу кількість екранів, переглядів та відгуків у пресі. Разом з тим, за словами режисера, «Поводирю» вдалося неможливе – за другий тиждень прокату він зібрав більше переглядів, ніж за перший. Оскільки офіційних бокс-офісів ще не оприлюднено, ми можемо повірити режисеру на слово. Загалом же, це означає, що люди покликали у кіно знайомих більше, ніж їх туди заманила рекламна компанія. Така динаміка свідчить про збільшення довіри до наших фільмів і велику перспективу для наступників «Поводиря». Один з таких запланував і сам Санін. Він зізнається, що уже має сценарій з історією «героя» у центрі, що виправдає всі сподівання любителів класичного розважального кіно.
Пояснив він і такий формат своєї останньої стрічки. «Поводир», як розповідає Санін, виглядає блокбастерним, а не фестивальним, адже ідею, що в ньому закладена, автор хотів продемонструвати якомога більшій кількості глядачів. Це можливо лише у жанрі епічної драми, яка разом із можливостями змушує тебе до інколи штампованих, але необхідних у такому форматі прийомів. Як то жартів, чи інших атракторів уваги.
Обрати саму ідею Саніну допоміг українець в еміграції – Джек Паланс (Володимир Палагнюк). «Я дав йому близько десятка сценаріїв, проте він назвав усі гімном, - сміється режисер, - коли ж ми почали обговорювати інші ідеї, то саме історія з розстрілом Кобзарів привернула його увагу». Санін же прислухався до думки власника двох номінацій та одного таки отриманого «Оскару».
Говорячи про саму статуетку, пан Олесь уважає її «індустріальною нагородою» і точно не тим, до чого варто прагнути при зйомці фільмів. Біготня за нагородами – це пройдений етап, уважає режисер. Хоча незважаючи на це, він тепло відзивається про свій перший досвід з Американською кіноакадемією під час номінації «Мамая».
Завершилася зустріч неймовірно креативними газетівками, що висвітлюють усі події фільму у вигляді повідомлень радянської преси та піснею «Многая літа» як подарунок від студентів. Усе інше нехай залишається за кадром.
Схожі новини