ПРЕЗЕНТАЦІЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«Наративна журналістика: лонгрід-практикум»
Ідеологічне кредо дисципліни:
«Уява ― це першопочаток творчості. Ви уявляєте те, що хочете;
ви бажаєте те, що уявляєте;
і, нарешті, ви створюєте те, що бажаєте».
Джордж Бернард Шоу
Творче завдання дисципліни:
«У всіх видах мистецтва необхідно самому випробувати ті відчуття, які хочеш викликати в інших».
Фредерік де Стендаль
Наративна журналістика (її називають також «нон-фікшн-журналістикою», «літературою факту», «новою журналістикою») ― особливий напрямок журналістики, що поєднує журналістську документальну точність (інформативність) із літературністю, і передбачає використання у журналістських текстах різноманітних літературних технік та відтворення реальних подій у вигляді драматичних і стилістично яскравих історій. Журналіст, створюючи наративний матеріал, перебуває у центрі подій, ― і при цьому є справжнім репортером, ― а, відтворюючи їх в тексті, стає письменником.
Більш детально про світовий досвід в галузі наративної журналістики можна почитати тут: https://en.wikipedia.org/wiki/Narrative_journalism;
https://www.thebalancecareers.com/what-is-narrative-journalism-2316035
Популярною сучасною формою наративної журналістики є «лонгрід» (букв. ― long read). Це ― великий літературно-художній текст, що розбивається за допомогою різних мультимедійних елементів (фотографій, відео, аудіозаписів, інфографіки), але сприймається як цілісна історія (читається з різних електронних носіїв). Дві ознаки «longread»: 1) літературно-художній текст в основі; 2) мультимедійність в його подачі.
Дисципліна «Наративна журналістика: лонгрід-практикум» розрахована на студентів 3-го курсу, які цікавляться новітніми формами журналістських текстів, цінують (і знають!) художню літературу, хочуть (і прагнуть!) навчитися створювати яскраві, драматичні літературно-художні ― і водночас журналістські ― тексти.
Приклад longread-тексту:
Приклад онлайн-видання, в основі якого ― longread-тексти:
https://longreads.com/2018/10/22/announcing-the-2018-longreads-member-drive/