реєстрація авторизація
Авторизація на сайті
Відміна
мапа сайту
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
/ / ВИСТАВА «ЛОЛІТА». Крик самотньої душі
ВИСТАВА «ЛОЛІТА». Крик самотньої душі

ВИСТАВА «ЛОЛІТА». Крик самотньої душі

Марія Коцарь
«Лоліта» - поставлена заслуженим діячем мистецтв України Андрієм Білоусом у театрі драми та комедії на Лівому березі. Прем'єра відбулася ще у 2008 року. Але спектакль продовжує приваблювати нових глядачів.


Андрій Білоус має значний список нагород, премій, а також, на думку вітчизняних критиків входить до числа найвпливовіших українських театральних режисерів.

Постановка триває понад три години, що досить довго за сучасними мірками. І дехто не витримує другу дію і покидає театр в антракті. Це факт.

Виходячи з того, що сам роман не призначений для гри на сцені, має багато важливих деталей та складні діалоги, Білоус чудово зміг адаптувати його для сприйняття.

Історія у виставі-сповіді розгортається класично, по-набоковськи. Головний герой Гумберт (Дмитро Суржиков) — чоловік, який в душі відчуває потяг до маленьких дівчаток, називаючи їх «німфетками». Він обпалюється об свою пристрасть і постає перед глядачами, «панами присяжними», підсудним. Герой постійно знаходиться на сцені, а роль переповнена емоційними монологами, проте Дмитро Суржиков витримує образ до кінця.

Історія життя, що розгортається на сцені, переривається ліричними відступами Гумберта. Їх вміло оформила художник по світлу Тетяна Кислицька. Разом зі зміною мізансцени, змінюється світло: перед нами лише оголена душа героя, навколо непроглядна темрява.

Протягом вистави використовується одна єдина декорація, яка має символічність. Це робота талановитого художника по костюмах і сценографа Олега Луньова. У конструкції поєднані: ванна, спальня, готелі, в яких побували Лоліта і Гумберт, зрештою, весь світ, в якому живуть герої. Але головна роль цієї конструкції — машина, яка завжди знаходиться в русі. Все життя Гумберта — переїзди і пошуки. У нього немає місця, яке можна б було назвати домом. Він, що страждає, біжить від самого себе.

Всі жінки у виставі перейняті демонізмом. Вони вітряні та дурні. Почуття Шарлотти (Леся Самаєва) найщиріші, але так як вона поводиться перед Гумбертом – це смішно і безглуздо. Істеричний сміх переривається похрюкуваннями, а її костюми, в яких переважають рожеві кольори, яскраво демонструють її легковажну натуру. Навіть Гумберта вона витирає рушником недбалими і розмашистими рухами, немов свинку.

Міс Пратт (заслужена артистка України Ірина Мельник) достатньо фальшиво звучить, вдягає короткий розстебнутий тренч, під яким більше нічого не видніється, крім колготок. Та й все що її цікавить в освіті дівчаток — це виключно інтимні теми.

Що ж стосується самої Лоліти (Ольги Лук'яненко), то безсумнівно її образ переданий дуже точно і вишукано. Ще дванадцятирічної німфеткою — вона жвава, неохайна дитина, але не позбавлена вишуканості. Лоліті чотирнадцять. Вона курить, її лексикон нестерпний, вона стала примхливою і вимогливою. Вона відчуває себе дорослою. І Гумберт навіть не перший її чоловік.

За Набоковим заборони суспільної моралі — це клітка, до якої від ставиться з глибоким презирством. «Соціальні обмеження прав любові викликали в мене бурхливий протест, і в розмовах на цю тему мені траплялося приходити в сказ. Любов є інтимно-особиста сфера життя, в яку суспільство не сміє втручатися», - писав М. Бердяєв. І Набоков, і Білоус підписуються під цими словами.

Вистава «Лоліта» — не про гріх Гумберта, не про його небезпечне почуття, а насамперед про любов. Стосунки дорослого чоловіка з маленькою дівчинкою. Але, перш за все, вони щирі. Гумберт мучиться, але вбити свою любов він не може, і заради неї готовий йти навіть на вбивство.

Ця любов призвела до катастрофи. Чи хтось в цьому винен?

На це питання режисер відповіді не дає. Розмірковувати залишається глядачеві.
Схожі новини
Коментарі
Останні добавлені
Іван Процик: тотальне зрадофільство викликає відразу
ЮРИСПРУДЕНЦІЯ, ЖУРНАЛІСТИКА ЧИ ВУЛКАНОЗНАВСТВО?
«Невпевненість та страх — головні вороги»
Як блог допомгає бізнесу та навпаки - бізнес блогу
Жага до перемог
Ендорфіни для душі, або чому я хочу в Сомалі
Соломiя Вiтвiтська : треба займатися тим, що приносить задоволення, i тодi все вийде
Гра на виснаження
Дивись, нас тепер троє: я, ти і моя хвороба
Віка Смикова: «Хотіла бути актрисою, а стала піарником»
Поліна Фоменкова: «Є лише єдиний шлях прожити своє життя недарма – це реалізувати потенціал, який є в кожного!»
Юлія Прядко: про безглуздість мрій і політ у космос, коли ракети немає
«Я думала, це я так добре розумію білоруську, а то була російська з акцентом»
По нотах особистості
Про що мріє радіотехнік
Я би хотів поєднати користь і розваги
«ВСЕ, ЩО Я БАЧУ ТЕПЕР – ОЧІ»
«Дванадцять років без алкоголю та з чіткими цілями у житті»: інтерв’ю із панк-рокером, що вчасно зупинився
Эстетика мрака: Резидент арт-лейбла EX_NEGATIVO
FEEL LIKE YOURSELF: ANASTASIA IVANOVA
«Життя в Україні очима іноземця»
«З серйозним обличчям круті ідеї не придумуються”
Ad altiora tendo – Я прагну вищих речей!
Крутий редактор чи котлети замість мрії
Я не пишу для того, щоб стати кимось чи щось зробити. Я просто хочу розказувати історії.
Новий Христофор Колумб
Євгенія Брага: “Завжди роби виклик самому собі”
«У мене немає мрій, у мене є довготрималі цілі», - дівчина з фотоапаратом.
Редактор ефірного промо: життя на полі бою
Віталій Ващук: «Займайтеся тим, від чого вас пре!».
Французька екзистенціалістка
Олександр Чорний: «Українським композиторам присутній бунтарський дух та ходіння «по лезу»
NK: Я люблю зморшки! Вони віддзеркалюють досвід і мудрість
Уляна Бойко: «У мене ніколи не було заготовленої моделі поведінки. Але завжди було розуміння, що я несу відповідальність за продукт і за команду»
Некомфортна зона комфорту
«Завжди хотіла пов’язати свою діяльність із словом»
Без сорому, книг та мистецтва: сповідь сучасного програміста
Мрії в дії: байдарки замість географії
Статус: у вічному пошуку
Наталія Ємеліна: “Секрет кар'єри: чесно, багато, якісно працювати і знати собі ціну”
Якщо ти молода, амбітна і православна
Роман Кравець: "Бути журналістом – це певною мірою благодійність"
Олексій Мандзій: "Колись казали, що в нас дві булави - три гетьмани, а тепер кажуть: "Дві теми - три експерта"
НОВИНИ - ЦЕ РЕЖИМ НОН-СТОП
Важливо шукати людей, які продукують сенси
Про журналістську професію Надії Петруньок - парламентського журналіста телеканалу NewsOne.
ЄВГЕНІЯ ДАВИДЕНКО: ЖУРНАЛІСТИКА - ЦЕ ПРОФЕСІЯ, ЯКА ВІДКРИВАЄ МОЖЛИВІСТЬ ПРИМІРЯТИ НА СОБІ ЧИ НЕ ВСІ ПРОФЕСІЇ!
Треба інтерв`ю - "люди самі знаходяться"
Презентації вибіркових дисциплін
Питання та програми дисциплін до іспитів ІІ семестр
Антоніна Предко: «Жіноча стать в кіберспорті — це проблема»
AdreN: «Моя роль — найважливіша, якщо я з нею не можу впоратись, то гра може піти не в те русло»
«Київ під підошвою» - концерт Oxxxy в Stereo Plaza
ФК «Динамо» Київ провів Весняний кубок з ком’пютерного футболу
Картини Євгена Гули: кольорова віртуозність
Одноденна практика в УНІАНі
Розкішні тропіки – у центрі столиці!
День практики в «УКРІНФОРМІ»
"Капітолій", №1, 10.12.2016 (50 сторінок А4)
"Меркурій. Детектор правди".№1. (64 сторінки А4)
(044) 481-45-61