реєстрація авторизація
Авторизація на сайті
Відміна
мапа сайту
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
/ / У ПОГОНІ ЗА МОЛОДІСТЮ
У ПОГОНІ ЗА МОЛОДІСТЮ

У ПОГОНІ ЗА МОЛОДІСТЮ

Ярослав Зубченко
Третина аудиторії покидає залу «Молодості» перед фільмом-відкриттям. Подивимося правді у вічі, «відкриття кінофестивалю» та «власне кіно» мають мало спільного, як би не старалися організатори. В Україні дуже мало культурних подій такого масштабу, тому вони використовуються по-максимуму.

Червона доріжка, банери, софіти. Оператори телеканалів займають свої місця, журналістки перечитують список питань, охорона нудьгує на всіх входах та виходах із театру Франка. У цей час всередині кипить робота: волонтерам треба розкласти спонсорські програмки, організаторам вибрати ложу для камер, працівникам сцени завершити налаштування мультимедійного екрану у формі напівсфери. Звісно, налаштувати напівсферичний екран для показу фільмів неможливо, вони зняті прямокутно і всю церемонію естетику порушують незаповненні зображенням кути. У цьому вся суть відкриття – ми зібралися заради кіно, але умови диктує шоу.

У ПОГОНІ ЗА МОЛОДІСТЮ


У залі з’являються перші гості, виключно селебриті: через брак фінансування (держава надала 760 тис. грн. із необхідних 20млн.) подія відбувається у залі театру ім. Івана Франка, де кількість місць настільки обмежена, що все перетворилося у закриту вечірку. Обмежений також розмір сцени, яка вже не дозволяє демонструвати класичні для таких подій шоу-балети, хори та нагородження цілих організацій у повному складі. Цьогоріч все обходиться скромним джаз-квартетом, театром тіней і танцювальним колективом на десяток чоловік. Тут варто згадати ще одну річ: не зважаючи на очевидну красу, крім саундтреку у виконанні джаз квартету, ці номери не мають нічого спільного з кіно. Зазвичай же такі речі якщо не цитують, то хоча б пародіюють свою галузь.

Відвертим гостем, а не одним із натхненників та організаторів фестивалю відчував себе В’ячеслав Кириленко, міністр культури України. Ліниве зачитування сухого звернення Президента, вимучені обіцянки щодо фінансування, невдала промова з приводу нагородження Слабошпицького. Загалом, ведучій довелося допомогти міністру, аби той не затягнув церемонію на пару годин. Здавалося, що йому обтяжливо бути на сцені. Апогеєм стало прохання стоячи підтримати Олега Сєнцова оплесками, що було виголошене наче завчена формальність.

Повною протилежністю стало звернення Віктора Ющенка, почесного президента фестивалю. Він активно переймається культурою, постійно відвідує кінопокази та галереї. І це помітно. Його фрази актуальні, він говорить без тексту, імпровізує, жартує. Поводиться на сцені професійно: знає, що треба покинути площу екрану, коли там починається звернення.

У ПОГОНІ ЗА МОЛОДІСТЮ


Менш професійно те, що показують на самому екрані. Тобто, звісно у «Молодості» дуже круте графічне лого. «Вполюй скіфського оленя» - слоган, що особисто для мене надовго стане прикладом ідеального. Але вступне відео фестивалю, де «300» 2007-го року та «Аватар» 2009-го зарахували до фільмів 2010-их років… Де на міжнародному фестивалі(!) як приклад культового кіно 2000-их показують «Трансформерів» в одному ряді з «Титаніком»… Це відверто непрофесійно й зроблено для тієї аудиторії, що прийшла не заради місцевого кіно.

Воно ж починається прямо після антракту. «45 років» - стрічка обрана для «Молодості» за назву, адже вже майже півстоліття, половину з цього часу очолюваний нинішнім директором Андрієм Халпахчі, фестиваль виживає в Україні. І як більшість своїх гостей, ганяється за молодістю.

Звісно, як престижна міжнародна подія (формально, фестиваль має той же рівень акредитації, що й Канни та Берлін) «Молодість» дарує гостям класичні букети, заслуховує офіційних послів та досі супроводжується оркестровими фанфарами. Проте намагається задіювати й нові віяння. Ведучі жартують з приводу політики, на головному екрані моргають кадри із «Месників», фестиваль уже вдруге запускає ЛГБТ-програму. «Молодість» намагається йти в ногу з часом і покращуватися.

Звісно, на її шляху є проблеми, які фестиваль розділяє з кінематографом. Зірок доводиться добирати серед музикантів та телеведучих. Влада приходить на екскурсію, але не пливе в одному кораблі з галуззю. Подія неправильно сприймається гостями – як шоу, а не конкурс.
Справжня «погоня за «Молодістю» - це рух до того утопічного українського кінофестивалю, що буде проводитися виключно заради кіно. Матиме необхідне фінансування, що, до речі, складає всього 1\31 бюджета Києва на культуру. І функціонуватиме для кінолюбителів, а не піару естрадних зірок.
Схожі новини
Коментарі
Останні добавлені
Іван Процик: тотальне зрадофільство викликає відразу
ЮРИСПРУДЕНЦІЯ, ЖУРНАЛІСТИКА ЧИ ВУЛКАНОЗНАВСТВО?
«Невпевненість та страх — головні вороги»
Як блог допомгає бізнесу та навпаки - бізнес блогу
Жага до перемог
Ендорфіни для душі, або чому я хочу в Сомалі
Соломiя Вiтвiтська : треба займатися тим, що приносить задоволення, i тодi все вийде
Гра на виснаження
Дивись, нас тепер троє: я, ти і моя хвороба
Віка Смикова: «Хотіла бути актрисою, а стала піарником»
Поліна Фоменкова: «Є лише єдиний шлях прожити своє життя недарма – це реалізувати потенціал, який є в кожного!»
Юлія Прядко: про безглуздість мрій і політ у космос, коли ракети немає
«Я думала, це я так добре розумію білоруську, а то була російська з акцентом»
По нотах особистості
Про що мріє радіотехнік
Я би хотів поєднати користь і розваги
«ВСЕ, ЩО Я БАЧУ ТЕПЕР – ОЧІ»
«Дванадцять років без алкоголю та з чіткими цілями у житті»: інтерв’ю із панк-рокером, що вчасно зупинився
Эстетика мрака: Резидент арт-лейбла EX_NEGATIVO
FEEL LIKE YOURSELF: ANASTASIA IVANOVA
«Життя в Україні очима іноземця»
«З серйозним обличчям круті ідеї не придумуються”
Ad altiora tendo – Я прагну вищих речей!
Крутий редактор чи котлети замість мрії
Я не пишу для того, щоб стати кимось чи щось зробити. Я просто хочу розказувати історії.
Новий Христофор Колумб
Євгенія Брага: “Завжди роби виклик самому собі”
«У мене немає мрій, у мене є довготрималі цілі», - дівчина з фотоапаратом.
Редактор ефірного промо: життя на полі бою
Віталій Ващук: «Займайтеся тим, від чого вас пре!».
Французька екзистенціалістка
Олександр Чорний: «Українським композиторам присутній бунтарський дух та ходіння «по лезу»
NK: Я люблю зморшки! Вони віддзеркалюють досвід і мудрість
Уляна Бойко: «У мене ніколи не було заготовленої моделі поведінки. Але завжди було розуміння, що я несу відповідальність за продукт і за команду»
Некомфортна зона комфорту
«Завжди хотіла пов’язати свою діяльність із словом»
Без сорому, книг та мистецтва: сповідь сучасного програміста
Мрії в дії: байдарки замість географії
Статус: у вічному пошуку
Наталія Ємеліна: “Секрет кар'єри: чесно, багато, якісно працювати і знати собі ціну”
Якщо ти молода, амбітна і православна
Роман Кравець: "Бути журналістом – це певною мірою благодійність"
Олексій Мандзій: "Колись казали, що в нас дві булави - три гетьмани, а тепер кажуть: "Дві теми - три експерта"
НОВИНИ - ЦЕ РЕЖИМ НОН-СТОП
Важливо шукати людей, які продукують сенси
Про журналістську професію Надії Петруньок - парламентського журналіста телеканалу NewsOne.
ЄВГЕНІЯ ДАВИДЕНКО: ЖУРНАЛІСТИКА - ЦЕ ПРОФЕСІЯ, ЯКА ВІДКРИВАЄ МОЖЛИВІСТЬ ПРИМІРЯТИ НА СОБІ ЧИ НЕ ВСІ ПРОФЕСІЇ!
Треба інтерв`ю - "люди самі знаходяться"
Презентації вибіркових дисциплін
Питання та програми дисциплін до іспитів ІІ семестр
Антоніна Предко: «Жіноча стать в кіберспорті — це проблема»
AdreN: «Моя роль — найважливіша, якщо я з нею не можу впоратись, то гра може піти не в те русло»
«Київ під підошвою» - концерт Oxxxy в Stereo Plaza
ФК «Динамо» Київ провів Весняний кубок з ком’пютерного футболу
Картини Євгена Гули: кольорова віртуозність
Одноденна практика в УНІАНі
Розкішні тропіки – у центрі столиці!
День практики в «УКРІНФОРМІ»
"Капітолій", №1, 10.12.2016 (50 сторінок А4)
"Меркурій. Детектор правди".№1. (64 сторінки А4)
(044) 481-45-61