реєстрація авторизація
Авторизація на сайті
Відміна
мапа сайту
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
/ / СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ
СЕРІАЛ

СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ

Крістіна Каручек
(Обережно! Спойлери, які змусять вас подивитись цей серіал!)

Хедлайнером цього літа став проект «Містер Робот», серіал про корпоративну культуру, культуру споживання, поп-культуру і, напевно, про ще щось, що так неминуче привертає до себе увагу. Головний герой Елліот працює в компанії, яка надає послуги з кібербезпеки для великих корпорацій, і в той же час є тим самим хакером, від яких він прагне захистити своїх клієнтів. Продовжуючи тему комп’ютерних геніїв, які здатні хакнути місцеву в’язницю за допомогою 4G, цього разу масштаби дещо інші.

На перший погляд це соціальна драма, проте тут вона вдало балансує на межі з трилером, можливо, трохи нетрадиційним. Творцем серіалу є Сем Езмейл, комп’ютерний ґік у минулому, який зміг втілити свою мрію та екранізувати реальний світ хакера, поєднавши його зі світом за межами монітору. Головною ідеєю стало, не більше не менше, повалення основ капіталізму шляхом знищення всіх кредитних даних. У результаті – продукт, якому вдалось змусити говорити про себе, якщо не всіх, то дуже багатьох.

СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ


Що ж робить «Містера Робота» таким популярним?

Якщо зайти на сайт IMDb, то серед ключових слів можна побачити такі: «соціофобія», «інтроверт», «анонім», «таємне суспільство» і «теорія змови» поміж інших гачків, на які так люблять ловитись справжні цінителі кіно. Чому? Тому що таким фільм (у цьому випадку серіал) завжди передбачає загадку, яку потрібно буде розшифрувати.

Оцінка кінокритиків, що сягає рекордних 9/9.5 з 10 (Rotten tomatoes 98%). Рецензії провідних видань говорять про можливість серіалу у майбутньому стати «великим», і чому він поки що таким не є. Окрім кінокритиків серіал оцінили і телеглядачі (пілотна серія, яку «злили» в YouTube безкоштовно ще в травні, набрала вражаючу кількість переглядів – 1.75 млн глядачів).

Після пілоту відбулась помітна тенденція спаду популярності серіалу, який далі стала транслювати скромна телемережа USA Network. С кожним тижнем «Містер Робот» став втрачати свою аудиторію. Можливо тому, що головний твіст серіалу став передбачуваним уже після 4 серії. А, можливо, і сам феномен популярності зіграв з ним злий жарт. Адже «Містер Робот», щедрий на постійні референси до поп-культури, був зроблений за формулою сучасної кінокласики і показував глядачу те, що він хотів побачити. Таким чином кінцевий результат перестав бути оригінальним.

СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ


Що ж є у цьому серіалі такого, що може пояснити феномен його популярності?

Головний герой. Наркоман-соціофоб, який здатен спілкуватися з людьми лише шляхом взламування їхніх поштових скриньок та сторінок у соціальних мережах. Саме те, що необхідно «оцифрованій» людині 21го сторіччя. До того ж Рамі Малек – харизматичний актор з пронизливим поглядом. Він здатен на витончену та комплексну акторську гру.

Візуальне мистецтво. Одразу ж впадає у вічі архітектоніка кадру. Використання прийому негативного простору, порушення всіх можливих правил третин etc створює ефект напівпорожнього кадру, де непередбачувана побудова композиції змушує поглянути на речі під іншим кутом. Як і колір, який тут дуже вдало передає настрій персонажа в той чи інший момент. Якщо звернути увагу на зміну світло-блакитного, що переважає в кольоровій палітрі, та яскраво червоного, можна помітити як «холодний» «корпоративний» світ замінюється революційними тональностями.

Реалізм/Псевдореалізм. Чому так. «Містер Робот» – це уособлення дуалізму, як у головному персоналі, так і в подіях, навколо нього. Якщо Елліот соціопат, то м-р Робот справжній божевільний. Якщо написаний код має 100% точність, то його наслідки є маловірогідними. Інакше світ корпорацій, на кшталт Evil Corp., у якому ми живемо, давно був би зруйнованим. Реальні самогубства в прямому ефірі та часткова схожість фінальної серії з трагічними подіями в штаті Вірджинія – не показник того, що Нью-Йорк, в якому розгортаються події, може існувати насправді.

СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ


Наприкінці ставиш питання: хто ж такий м-р Робот?

Це Елліот і його шизофренія, чи дещо більше? Загальна картина суспільства, яке таємно прагне до анархізму, чи це одиниця серед нулів, яка здатна змінити те, що іншим не під силу? Ким би не був цей таємничий символ революції 21 сторіччя, спостерігати за ним на екрані цікаво. Більш того, після перегляду тобі напевно захочеться заклеїти скотчем власну веб-камеру.
Схожі новини
Коментарі
28 сентября 2015 11:37
Досить пристойно написано. Прекрасний глибинний аналіз.


Останні добавлені
"Віче" №1, 2018
"Де-факто", №1 2018
Валентин Мондріївський: «Подобається образ Зеленського, але що буде, якщо він стане Президентом?»
Інформаційна боротьба напередодні виборів
«Україна понад усе!»: репортаж з маршу УПА в Києві
Усіма «Забутий» парад
Христина Равлюк: «На інформаційні вкиди треба реагувати миттєво»
Моя особиста думка на вашу особисту думку
Кого вважати достойним?
Олесь Маляревич: Якщо б за це платили гроші я працював би в 10 разів ефективніше
Костянтин Сердюк: «Жінки кладуть мої труси собі в гаманці та мріють народити від мене дітей!»
Олег Костюшко: «Настав час Україні бути державою-сервіс, а не державою-поводир!»
СУДДЯ ЄВГЕН ЧАКУ: «ЗАВЖДИ БУДЕ НЕЗАДОВОЛЕНА СТОРОНА, ТОМУ ДО КРИТИКИ ТРЕБА ВЖЕ ДАВНО ЗВИКНУТИ»
Богдан Ходаковський: “Як тільки щось починається, завжди погляньте на перший-другий ряд – там будуть наші”
Максим Зуєв: «Ми плануємо спонукати приватних власників передавати свої землі на безоплатній основі»
Юрій Коновальчук: «Мета будь-якої партії — це захоплення влади»
Валерій Танцюра: «У Києві з 2,5 тисяч дітей-сиріт лише 20 перебувають у державних установах»
Віктор Таран: "Суспільство – дзеркало влади"
Владислав Потапенко: «Гречкофіли» є у кожній демократичній країні, а не тільки в Україні!
Наталія Манойленко: «Чим масштабніші наші справи, тим масштабніші наші помилки»
До 100-річчя з Дня Народження Дмитра Прилюка
Вибіркові дисципліни 2019
Дмитро Лінько: «Ми колись чули, що АТО триватиме декілька годин»
Вибори не за горами
Презумпція винуватості бізнесу проти презумпції невинуватості чиновника, або у світі влади та бізнесу.
Андрій Андріїв: "Прийшов час, коли я не можу залишатися осторонь"
Одкровення з Петром Юрчишиним
Роман Колесник: Немає нічого неможливого для людини, яка прагне бути політиком та розуміє заради чого вона це робить
Наталія Шульга: «Ідеальний політик — це людина, яка спить спокійно»
Вадим Гутцайт: «Поради не зараз молоді, а поради в усі часи для молоді»
Ігор Бєлов: «Якщо ти вступаєш в партію, то вважається, що на тобі клеймо…»
Олександр Глазов: “ Якщо ти не займаєшся політикою – то вона займається тобою”
Стасів Владислава: «Україна – починається з себе!»
Олександр Васильківський: "Нам потрібно зберігати та захищати свою національну ідентичність "
В’ячеслав Деркач: «Покладатися треба тільки на себе і на людей, які прагнуть змін на краще»
Владислав Михайленко: Ще одна черга парку “Наталка” вийшла надзвичайно кльовою і отримала дуже багато схвальних відгуків від задоволених киян
Ростислав Смірнов: «Я б забрав у пенсіонерів право голосу»
Зачем политикам мандат?
Парламент, консерватизм і українська ментальність
Артур Харитонов: Я дуже хочу, аби Україна назавжди відмовилася від невдач через постсоціалістичну аморфність
Юрий Коновальчук: «Так вынуждает система»
Наталія Приходько: «Депутат – це водночас психолог»
«Я виступаю за легалізацію проституції та легких наркотиків», – Держсек МІП
Таміла Нартова : «Я хочу піти у політику, мені це подобається, хоча раніше у мене такого не було.»
Аліна Яворська: «Українська політична система не відповідає європейським аналогам»
Олександр Солонько: «Свобода» ще скаже своє слово в українській політиці
Ігор Коліушко: «Образилися – ну й нехай. Ми працюємо з тими, хто не ображається»
Вікторія Римарук: «Попередники Порошенка не ставили в центр своєї уваги простого українця»
Мустафа Найєм: «Політика – це викривлене дзеркало»
Вічні проблеми Києва. Чи скресла крига?
Вероніка Яковлєва: “Важливо мати стальні нерви і не “тупити”
Олег Фіалко: "Давайте просто перенесемо модель роботи мера на моє депутатство"
Грігол Катамадзе: Україна повинна стати «новим Китаєм» для Європи
Артур Мартовицкий: «А что такое парламент? Это 420 человек, каждый из которых не считает себя виноватым»
Тамара Плаксій: «Гра в політичні ігри з нардепами – справа небезпечна»
Іван Процик: тотальне зрадофільство викликає відразу
ЮРИСПРУДЕНЦІЯ, ЖУРНАЛІСТИКА ЧИ ВУЛКАНОЗНАВСТВО?
«Невпевненість та страх — головні вороги»
Як блог допомгає бізнесу та навпаки - бізнес блогу
Жага до перемог
(044) 481-45-61