реєстрація авторизація
Авторизація на сайті
Відміна
мапа сайту
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
Кафедра периодической прессы - институт журналистики
/ / СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ
СЕРІАЛ

СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ

Крістіна Каручек
(Обережно! Спойлери, які змусять вас подивитись цей серіал!)

Хедлайнером цього літа став проект «Містер Робот», серіал про корпоративну культуру, культуру споживання, поп-культуру і, напевно, про ще щось, що так неминуче привертає до себе увагу. Головний герой Елліот працює в компанії, яка надає послуги з кібербезпеки для великих корпорацій, і в той же час є тим самим хакером, від яких він прагне захистити своїх клієнтів. Продовжуючи тему комп’ютерних геніїв, які здатні хакнути місцеву в’язницю за допомогою 4G, цього разу масштаби дещо інші.

На перший погляд це соціальна драма, проте тут вона вдало балансує на межі з трилером, можливо, трохи нетрадиційним. Творцем серіалу є Сем Езмейл, комп’ютерний ґік у минулому, який зміг втілити свою мрію та екранізувати реальний світ хакера, поєднавши його зі світом за межами монітору. Головною ідеєю стало, не більше не менше, повалення основ капіталізму шляхом знищення всіх кредитних даних. У результаті – продукт, якому вдалось змусити говорити про себе, якщо не всіх, то дуже багатьох.

СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ


Що ж робить «Містера Робота» таким популярним?

Якщо зайти на сайт IMDb, то серед ключових слів можна побачити такі: «соціофобія», «інтроверт», «анонім», «таємне суспільство» і «теорія змови» поміж інших гачків, на які так люблять ловитись справжні цінителі кіно. Чому? Тому що таким фільм (у цьому випадку серіал) завжди передбачає загадку, яку потрібно буде розшифрувати.

Оцінка кінокритиків, що сягає рекордних 9/9.5 з 10 (Rotten tomatoes 98%). Рецензії провідних видань говорять про можливість серіалу у майбутньому стати «великим», і чому він поки що таким не є. Окрім кінокритиків серіал оцінили і телеглядачі (пілотна серія, яку «злили» в YouTube безкоштовно ще в травні, набрала вражаючу кількість переглядів – 1.75 млн глядачів).

Після пілоту відбулась помітна тенденція спаду популярності серіалу, який далі стала транслювати скромна телемережа USA Network. С кожним тижнем «Містер Робот» став втрачати свою аудиторію. Можливо тому, що головний твіст серіалу став передбачуваним уже після 4 серії. А, можливо, і сам феномен популярності зіграв з ним злий жарт. Адже «Містер Робот», щедрий на постійні референси до поп-культури, був зроблений за формулою сучасної кінокласики і показував глядачу те, що він хотів побачити. Таким чином кінцевий результат перестав бути оригінальним.

СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ


Що ж є у цьому серіалі такого, що може пояснити феномен його популярності?

Головний герой. Наркоман-соціофоб, який здатен спілкуватися з людьми лише шляхом взламування їхніх поштових скриньок та сторінок у соціальних мережах. Саме те, що необхідно «оцифрованій» людині 21го сторіччя. До того ж Рамі Малек – харизматичний актор з пронизливим поглядом. Він здатен на витончену та комплексну акторську гру.

Візуальне мистецтво. Одразу ж впадає у вічі архітектоніка кадру. Використання прийому негативного простору, порушення всіх можливих правил третин etc створює ефект напівпорожнього кадру, де непередбачувана побудова композиції змушує поглянути на речі під іншим кутом. Як і колір, який тут дуже вдало передає настрій персонажа в той чи інший момент. Якщо звернути увагу на зміну світло-блакитного, що переважає в кольоровій палітрі, та яскраво червоного, можна помітити як «холодний» «корпоративний» світ замінюється революційними тональностями.

Реалізм/Псевдореалізм. Чому так. «Містер Робот» – це уособлення дуалізму, як у головному персоналі, так і в подіях, навколо нього. Якщо Елліот соціопат, то м-р Робот справжній божевільний. Якщо написаний код має 100% точність, то його наслідки є маловірогідними. Інакше світ корпорацій, на кшталт Evil Corp., у якому ми живемо, давно був би зруйнованим. Реальні самогубства в прямому ефірі та часткова схожість фінальної серії з трагічними подіями в штаті Вірджинія – не показник того, що Нью-Йорк, в якому розгортаються події, може існувати насправді.

СЕРІАЛ "МІСТЕР РОБОТ" - СИМФОНІЯ ХАОСУ ПОСТМОДЕРНІЗМУ


Наприкінці ставиш питання: хто ж такий м-р Робот?

Це Елліот і його шизофренія, чи дещо більше? Загальна картина суспільства, яке таємно прагне до анархізму, чи це одиниця серед нулів, яка здатна змінити те, що іншим не під силу? Ким би не був цей таємничий символ революції 21 сторіччя, спостерігати за ним на екрані цікаво. Більш того, після перегляду тобі напевно захочеться заклеїти скотчем власну веб-камеру.
Схожі новини
Коментарі
28 сентября 2015 11:37
Досить пристойно написано. Прекрасний глибинний аналіз.


Останні добавлені
Іван Процик: тотальне зрадофільство викликає відразу
ЮРИСПРУДЕНЦІЯ, ЖУРНАЛІСТИКА ЧИ ВУЛКАНОЗНАВСТВО?
«Невпевненість та страх — головні вороги»
Як блог допомгає бізнесу та навпаки - бізнес блогу
Жага до перемог
Ендорфіни для душі, або чому я хочу в Сомалі
Соломiя Вiтвiтська : треба займатися тим, що приносить задоволення, i тодi все вийде
Гра на виснаження
Дивись, нас тепер троє: я, ти і моя хвороба
Віка Смикова: «Хотіла бути актрисою, а стала піарником»
Поліна Фоменкова: «Є лише єдиний шлях прожити своє життя недарма – це реалізувати потенціал, який є в кожного!»
Юлія Прядко: про безглуздість мрій і політ у космос, коли ракети немає
«Я думала, це я так добре розумію білоруську, а то була російська з акцентом»
По нотах особистості
Про що мріє радіотехнік
Я би хотів поєднати користь і розваги
«ВСЕ, ЩО Я БАЧУ ТЕПЕР – ОЧІ»
«Дванадцять років без алкоголю та з чіткими цілями у житті»: інтерв’ю із панк-рокером, що вчасно зупинився
Эстетика мрака: Резидент арт-лейбла EX_NEGATIVO
FEEL LIKE YOURSELF: ANASTASIA IVANOVA
«Життя в Україні очима іноземця»
«З серйозним обличчям круті ідеї не придумуються”
Ad altiora tendo – Я прагну вищих речей!
Крутий редактор чи котлети замість мрії
Я не пишу для того, щоб стати кимось чи щось зробити. Я просто хочу розказувати історії.
Новий Христофор Колумб
Євгенія Брага: “Завжди роби виклик самому собі”
«У мене немає мрій, у мене є довготрималі цілі», - дівчина з фотоапаратом.
Редактор ефірного промо: життя на полі бою
Віталій Ващук: «Займайтеся тим, від чого вас пре!».
Французька екзистенціалістка
Олександр Чорний: «Українським композиторам присутній бунтарський дух та ходіння «по лезу»
NK: Я люблю зморшки! Вони віддзеркалюють досвід і мудрість
Уляна Бойко: «У мене ніколи не було заготовленої моделі поведінки. Але завжди було розуміння, що я несу відповідальність за продукт і за команду»
Некомфортна зона комфорту
«Завжди хотіла пов’язати свою діяльність із словом»
Без сорому, книг та мистецтва: сповідь сучасного програміста
Мрії в дії: байдарки замість географії
Статус: у вічному пошуку
Наталія Ємеліна: “Секрет кар'єри: чесно, багато, якісно працювати і знати собі ціну”
Якщо ти молода, амбітна і православна
Роман Кравець: "Бути журналістом – це певною мірою благодійність"
Олексій Мандзій: "Колись казали, що в нас дві булави - три гетьмани, а тепер кажуть: "Дві теми - три експерта"
НОВИНИ - ЦЕ РЕЖИМ НОН-СТОП
Важливо шукати людей, які продукують сенси
Про журналістську професію Надії Петруньок - парламентського журналіста телеканалу NewsOne.
ЄВГЕНІЯ ДАВИДЕНКО: ЖУРНАЛІСТИКА - ЦЕ ПРОФЕСІЯ, ЯКА ВІДКРИВАЄ МОЖЛИВІСТЬ ПРИМІРЯТИ НА СОБІ ЧИ НЕ ВСІ ПРОФЕСІЇ!
Треба інтерв`ю - "люди самі знаходяться"
Презентації вибіркових дисциплін
Питання та програми дисциплін до іспитів ІІ семестр
Антоніна Предко: «Жіноча стать в кіберспорті — це проблема»
AdreN: «Моя роль — найважливіша, якщо я з нею не можу впоратись, то гра може піти не в те русло»
«Київ під підошвою» - концерт Oxxxy в Stereo Plaza
ФК «Динамо» Київ провів Весняний кубок з ком’пютерного футболу
Картини Євгена Гули: кольорова віртуозність
Одноденна практика в УНІАНі
Розкішні тропіки – у центрі столиці!
День практики в «УКРІНФОРМІ»
"Капітолій", №1, 10.12.2016 (50 сторінок А4)
"Меркурій. Детектор правди".№1. (64 сторінки А4)
(044) 481-45-61